تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۵۷۲۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«وخارزم» پرتفوی خود را با رشد ۱۳.۸هزار میلیارد ریالی منتشر کرد

می متالز - شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در صورت های مالی ۱۲ماهه پرتفوی بورسی خود را با افزایش ۱۳هزار و ۸۸۱میلیارد و ۳۸۱میلیون ریالی منتشر کرد.
«وخارزم» پرتفوی خود را با رشد ۱۳.۸هزار میلیارد ریالی منتشر کرد

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، با سرمایه ۱۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی سود هرسهم را ۱۱۷ریال اعلام کرد.

این شرکت سود عملیاتی دوره مورد گزارش را ۲هزار و ۳۶۰میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۴۵۹میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را یک هزار و ۲۵۱میلیارد ریال اعلام کرده است.

«وخارزم» در گزارش منتشر شده خود به رشد ۱۳هزار و ۸۸۱میلیارد و ۳۸۱میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود اشاره کرده است. در این پرتفوی اعلام کرد که بهای تمام شده آن با کاهش ۵۰میلیارد و ۳۵۶میلیون ریالی به ۸هزار و ۳۹۳میلیارد ریال رسیده است. همچنین ارزش بازار آن با افزایش ۹هزار و ۳۷۱میلیارد ریالی به ۲۲هزار و ۲۷۴میلیارد ریال رسید.

در صورت خلاصه سرمایه گذاری های این شرکت اعلام شده است که «وخارزم» کل مبلغ واگذاری این دوره به ۳هزار و ۱۰۹میلیارد و ۵۶۵میلوین ریال رسیده است و سود این واگذاری ها به ۹۳۸میلیارد و ۱۸۶میلیون ریال بالغ شد.

این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد که قصد دارد تجدید ساختار پرتفوی بورسی شرکت بر اساس فرصت های مغتنم بازار سرمایه در جهت کسب سود در بستر رشد قیمت سهام بورسی داشته باشد؛ همچنین راهبردهای تدوین شده در جهت توسعه سرمایه گذاری و فعالیت های داخلی و بین المللی شرکت های گروه سرمایه گذاری خوارزمی را به اجرا درآورد.

از سوی دیگر «وخارزم» قصد دارد سرمایه شرکت را از مبلغ ۱۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۱۷هزار و ۵۰۰میلیاردریال افزایش دهد.

گفتنی است؛ در سال مالی منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ واگذاری سهام شرکت داده پردازی خوارزمی به بانک صادرات ایران به مبلغ ۱۵۴میلیارد و ۴۴۶میلیون ریال در اجرای مفاد توافقنامه امهال صورت گرفت. همچنین تهاتر ۹هزار و ۶۰۰میلیارد ریال از مطالبات شرکت توسعه برق و انرژی سپهر از وزارت نیرو با بدهی‌های شرکت و گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی به بانک صادرات ایران صورت پذیرفت.

عناوین برگزیده