تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۵۷۶۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس عنوان کرد:

ورود مفاهیم بورسی به کتب درسی، ضرورت امروز اقتصاد کشور

می متالز - مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تاکید کرد: ایجاد سرفصل بازار سرمایه در کتاب های درسی ضروروت امروز اقتصاد کشور است و امیدواریم در این خصوص برنامه ریزی های لازم انجام شود و مفاهیم مرتبط با سواد مالی و آموزه های بازار سرمایه به کتب درسی دانش آموزان وارد شود.
ورود مفاهیم بورسی به کتب درسی، ضرورت امروز اقتصاد کشور

به گزارش می متالز، روز گذشته سیدمصطفی آذرکیش، مدیرکل کار و دانش وزارت آموزش و پرورش، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و سید روح اله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با هدف افزایش فرهنگ سازی در مدارس دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید با مفاهیم خلق ثروت در بازار سرمایه آشنا شوند و بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند،  گفت: شرکت اطلاع رسانی می تواند در کنار آموزش معلمین، دوره ها، همایش ها و مسابقات متنوعی را ویژه هنرآموزان دیپلم بورس برگزار کند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: ایجاد سرفصل بازار سرمایه در کتاب های درسی ضرورت امروز اقتصاد کشور است و امیدواریم در این خصوص برنامه ریزی های لازم انجام شود و مفاهیم مرتبط با سواد مالی و آموزه های بازار سرمایه به کتب درسی دانش آموزان وارد شود.

سیدمصطفی آذرکیش، مدیرکل کار و دانش وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر از اقدامات فرهنگی و آموزشی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس عنوان کرد: ایجاد رشته مهارتی دیپلم بورس اقدام ارزشمندی بود و خوشبختانه امسال مدرسین بازار سرمایه دانش و تخصص جدید کسب کردند و با توجه به نقش مهم آموزش در توسعه اقتصادی کشور امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و بازار کار با سرعت در حال پیگیری است و براساس این موضوع فعالیت‌های مشترکی در سراسر کشور آغاز شده است و هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان به رشته‌هایی که اکنون و در آینده مورد نیاز بخش‌های تولیدی،‌ خدماتی و کشاورزی هستند در سند تحول بنیادین ذکر شده است.

سید روح الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار نیز عنوان کرد: اقدامات اخیر آموزشی و فرهنگی نهاد ناظر بازار سرمایه قابل تقدیر است و کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار نیز آماده همکاری با آموزش و پرورش است.

عناوین برگزیده