تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۵۸۳۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک درصد ایران در بورس تهران

می متالز - امروز بازار سهام میزبان عرضه اولیه دیگری بود و این عرضه اولیه بار دیگر با استقبال عجیب سهام همراه بود. در این گزارش به بررسی رکوردشکنی‌های متوالی عرضه‌های اولیه پرداخته شده است. بر این اساس تعداد مشارکت‌کنندگان در عرضه‌های اولیه از ابتدای سال 97 در یک نمودار در نمادهای مورد بحث آورده شده است.
یک درصد ایران در بورس تهران

به گزارش می متالز، امروز حدود 818 هزار نفر در عرضه اولیه سهام توسعه مولد نیروگاهی جهرم  شرکت کردند. سهم بخش حقوقی‌ها در آمار مشارکت‌کنندگان اندک است و بر اساس آمار موجود از جمعیت کشور باید گفت حدود یک درصد از جمعیت ایران در عرضه سهام «بجهرم» شرکت کرده‌ و این سهم را خریداری کرده‌اند. هجوم نقدینگی در هفته‌های اخیر به بورس با شدت بیشتری دنبال می‌شود و میزان ارزش معاملات بورس تهران به محدوده 2 هزار میلیارد تومان رسیده است.

رشدهای مداوم تعداد شرکت‌کنندگان از استقبال عمومی به سهام حکایت دارد که علاوه بر فرصت‌هایی که برای بورس ایجاد می‌کند سرشار از ریسک‌های بسیار زیادی است که لازم است که معامله‌گران کنونی سهام به آن توجه داشته باشند. شور و هیجانی که نقدینگی در معاملات این روزهای بورس به پا کرده است می‌تواند مسیر پرنوسانی را برای سهام رقم بزند. امروز حدود 240 میلیارد تومان به عرضه اولیه «بجهرم» جذب شد. علاوه بر این وضعیت کنونی یک آلارم برای سیاست‌گذار بورسی است که هر چه زودتر به فکر یک عرضه اولیه جانانه در بورس تهران باشد.

نکته جالب این‌که تعداد شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه در روزهای نخست سال جاری حدود 110 هزار نفر بیشتر نبود.

 

عناوین برگزیده