تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۵
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۵۸۵۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سلیمی؛

قانون تجارت مسیر را برای تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران باز می کند

می متالز - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با تصویب قانون جامع لایحه تجارت راه برای تولید کنندگان، سرمایه‌گذاران و وارد کنندگان در این حوزه بازتر خواهد شد.
قانون تجارت مسیر را برای تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران باز می کند

به گزارش می متالز، اصغر سلیمی، به تصویب لایحه تجارت و همچنین مزایای آن در اقتصاد کشور اشاره و اظهار داشت: لایحه قانون تجارت به سبب گستردگی و از اهمیت فراوانی که‌ برخوردار بود؛ با تاخیر چند ساله به تصویب رسیده است.

وی در ادامه افزود: ناگفته نماند، که برخی از طرح‌ها و لوایح که در یک مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرند و به محض تصویب آن قانون، مجلس به پایان می‌رسد و در حقیقت با ورود نمایندگان جدید همان لوایح و طرح‌هایی که در مجلس قبل بررسی شده بودند، بار دیگر هم مورد بررسی و از تجربیات گذشته استفاده می‌کنند.

 

تصویب لایحه قانون تجارت یک پروسه 12 ساله را پشت سر گذاشته است

نماینده مردم سمیرم تصریح کرد: تصویب لایحه قانون تجارت یک پروسه 12 ساله را پشت سر گذاشته است و حالا در مجلس دهم به تصویب نمایندگان رسید که قطعا؛ این یک نقطه مثبت برای  مجلس دهم است.

 

مرکز پژوهش‌های مجلس زمان زیادی را روی بررسی این قانون گذاشته است

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: عده‌ای انتقاد داشتند که این قانون به سرعت به  تصویب رسیده است، اما این‌گونه نبوده که منتقدان تصویب این قانون می‌گویند؛ چرا که کمیسیونهای مختلف ساعت‌ها روی آن کار کارشناسی کرده‌اند و همچنین مرکز پژوهشهای مجلس هم زمان زیادی را روی بررسی آن گذاشته است.

سلیمی تاکید کرد: طرح‌ها و لوایحی که در کمیسیونهای مختلف روی آنها کار کارشناسی و بحث و بررسی می‌شود و بعد از آن در صحن علنی رای گیری و به تصویب می‌رسند از نقاط مثبتی برخوردار هستند.

 

تصویب این قانون برای رفع مشکلات اقتصادی مفید است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با توجه به اینکه بسیاری از قوانینی که به تصویب رسیده‌اند، برای رفع مشکلات اقتصادی اما گره آنچنانی از اقتصاد باز نکردند، با تصویب این قانون جامع راه برای تولید کنندگان، سرمایه‌گذاران و وارد کنندگان در این حوزه بازتر خواهد شد.

عناوین برگزیده