تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۵۸۵۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی‌کیا:

لایحه تجارت با استفاده از ظرفیت کارشناسان حقوقی و اقتصادی تصویب شد

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید لایحه تجارت با استفاده از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان حقوقی و اقتصادی بررسی و تصویب شد.
لایحه تجارت با استفاده از ظرفیت کارشناسان حقوقی و اقتصادی تصویب شد

به گزارش می متالز، جواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره سیر تاریخی بررسی لایحه تجارت در مجلس، گفت: لایحه تجارت یکی از زمان‌برترین لوایحی بود که در مجلس شورای اسلامی بررسی شد، اگرچه زمان زیادی برای بررسی و تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی صرف شده اما باب طرح پیشنهادات باز بوده و تمامی کارشناسان می توانند نظرات خود را مطرح کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منتقدان لایحه تجارت به جای اینکه نظرات کارشناسی خود را بیان کنند اساس لایحه را زیر سوال می برند، افزود: لایحه تجارت از مجلس هفتم تا دهم در کمیسیون های صنایع و معادن، اقتصادی و قضایی و حقوقی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و برای نهایی شدن آن جلسات متعددی در کمیسیون تخصصی و مربوطه برگزار شد.

وی اظهار کرد: تلاش بسیاری برای تصویب لایحه تجارت صورت گرفته به گونه ای که علاوه بر جلسات متعدد کمیسیون های تخصصی، مرکز پژوهش های مجلس نیز آن را چند دوره بررسی کرده است.

 

تصویب لایحه تجارت کلید حل مشکلات قانونی کسب و کارهای جدید

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: حدود 87 سال از تصویب قانون تجارت می‌گذرد که تغییر فضای کسب و کار، نشان دهنده ضرورت به روزرسانی این قانون است در واقع تصویب لایحه تجارت می تواند راهگشا و کلید حل این مشکلات باشد.

عناوین برگزیده