تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۵۸۵۴۹
سرویس خبر : انرژی

پتروشیمی لردگان به ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

می متالز - سرپرست صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای پروژه پتروشیمی لردگان نیازمند ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.
پتروشیمی لردگان به ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش می متالز، محمدکاظم منزوی پیش از ظهر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: 550 میلیارد تومان اعتبار برای پتروشیمی لردگان و 200 میلیارد تومان برای طرح‌های کوچکتر مورد نیاز است.

وی افزود: بحث ایجاد زنجیره فرش در یکی از بخش‌های صنعتی استان مطرح گردیده که باید در جهت پیشبرد آن پیگیری‌های لازم انجام شود.

 

ارسال درخواست اعتبار برای پروژه محور لردگان

داریوش حسینی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به ایستگاه راه‌آهن شهرکرد گفت: انتخاب ایستگاه راه‌آهن در دستور کار بوده، پیمانکار نقطه‌های ایستگاه مشخص و بعد از انتخاب محل ایستگاه اقدامات بعدی انجام می‌گیرد.

حسینی با اشاره به پروژه محور لردگان بیان کرد: درخواست وجه و نامه مربوط به اعتبارات به خزانه ارسال اما همچنان وجه لازم به ما داده نشده تا اقدامات بعدی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به تونل محور گورمیزه افزود: این محور دارای سه تونل کوچک بوده که در سال گذشته بازگشایی شدند و تونل بزرگی در این محور احداث می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مجموع اعتبارات این تونل 10 میلیارد تومان بوده که تنها حدود 3 میلیارد تومان تسهیلات داده شده است.

 

ابلاغ 15 میلیارد تومان اعتباری برای طرح جوزستان

احمد جمشیدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه جلسه گفت: 87 درصد از  عملیات طرح محور شهرکرد ـ ایذه ـ ناغان انجام و اقدامات پیش رفته است.

جمشیدی بیان کرد: موافقت نامه 15 میلیارد تومان اعتبار برای طرح جوزستان ابلاغ و برآوردها صورت گرفته و بعد از مشخص شدن پیمانکار، پروژه اجرا و عملیاتی می‌شود.

 

دریافت تسهیلات 5 میلیاردتومانی رای پروژه بن ـ بروجن

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح بن- بروجن گفت: در سفر وزیر نیرو به استان از پروژه بن- بروجن بازدید و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

احمدرضا سدهی سامانی با اشاره به اعتبارات لازم برای این پروژه تصریح کرد: در حال حاضر 5 میلیارد تومان تسهیلات دریافت شده و بخشی از کارها پیش رفته است.

یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر و روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایل راه‌ها گفت: 6 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مربوطه مورد نیاز بوده و در جهت دریافت آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

 

53 پروژه نیمه تمام آموزشی در حال تکمیل است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در این جلسه گفت: 89 پروژه نیمه تمام در استان وجود داشته که طبق پیگیری‌های لازم 53 پروژه در حال تکمیل است.

فرحناز قائد امینی بیان کرد: بنا بود که 23 میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام استان اختصاص یابد که در حال حاضر 10 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به استانداردسازی مدارس استان تصریح کرد: امسال مشکلات مربوط به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در مدارس طبق برنامه و پیگیری‌های لازم برطرف می‌شود

 

موافقت سازمان میراث فرهنگی با 7 میلیارد تومان اعتبار برای استان

مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: 16 پروژه برای بحث گردشگری مدنظر بوده، منتظر تخصیص اعتبارات بودیم اما طرح‌هایی که نیازی به اعتبار اولیه نداشتند، پیگیری شد واولویت ما بر پروژه‌های تکمیلی بوده سپس به سراغ طرح‌های دیگر می‌رویم.

وی با اشاره به پروژه‌ها خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های گردشگری دوپلان و دره عشق، پارگلایدر، آبشار شیخ علیخان، محوطه سازی حاشیه تونل کوهرنگ، حوره، ساحل سازی در چلوان، بهسازی روستای سرآقا سید و مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در شهرکرد از جمله طرح‌های این اداره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: بیش از 19 میلیارد تومان اعتبار درخواست شده که با 7 میلیارد آن موافقت شده است.

عناوین برگزیده