تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۵۸۵۸۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
افت قیمت مس در بورس فلزات لندن؛

مس کمترین قیمت خود را در هشت روز گذشته تجربه کرد

می متالز - مس در معاملات بورس فلزات لندن روز چهارشنبه 27 شهریور ماه، با ادامه روند کاهش قیمت به کمترین مقدار خود در هشت روز گذشته رسیده است.
مس کمترین قیمت خود را در هشت روز گذشته تجربه کرد

به گزارش می متالز، قیمت مس در بورس فلزات لندن در روز چهار‌شنبه 27 شهریور ماه، با سه درصد افت نسبت به روز سه‌شنبه، از پنج هزار و 762 دلار به پنج هزار و 745 دلار رسید، همچنین مس با این قیمت در روز چهارشنبه، افت 0.4 درصدی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرده است.

قیمت سه ماهه مس در معاملات روز چهار‌شنبه 27 شهریور ماه، با کاهش 17 دلاری نسبت به روز معاملاتی پیش از آن به پنج هزار و 780 دلار رسید که با افت 0.3 درصدی نسبت به روز سه‌شنبه و 0.3 درصد افت نسبت به هفته گذشته همراه بوده است. قیمت مس با 17 دلار کاهش در روز چهارشنبه، کمترین قیمت طی هشت روز گذشته را به ثبت رساند.

روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر در نمودار 1 به وضوح قابل مشاهده است. طبق این نمودار، موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن در روز چهارشنبه 27 شهریور ماه با کاهش سه هزار و 525 تنی نسبت به روز معاملاتی قبل، از 299 هزار 325 تن در روز سه‌شنبه به سطح 295 هزار و 800 تن رسیده است.

نمودار 2 وضعیت کانتنگو و بکواردیشن بازار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر را به تصویر می‌کشد. طبق نمودار 2، در روز چهارشنبه 27 شهریور ماه مس در بورس فلزات لندن شرایط کانتنگو را نشان می‌دهد.

اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز نسبت به روز سه‌شنبه 26 شهریور ماه، بدون تغییر باقی‌ماند و در روز چهارشنبه برابر با 35 دلار بر تن بود.

عناوین برگزیده