تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۵۸۶۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درآمد گمرک استان سمنان به ۱۱۰ میلیارد ریال رسید

می متالز - مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: درآمد گمرک این استان در پنج ماه نخست سال ۹۸ به ۱۱۰ میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال رسید.
درآمد گمرک استان سمنان به ۱۱۰ میلیارد ریال رسید

به گزارش می متالز، علی سعدالدین روز شنبه افزود: از مجموع کل درآمد ۳۸ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال مربوط به ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و سایر عوارض بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت در بخش صادرات ۱۰۹ هزار و ۵۰۲ تن انواع کالا همچون شمش سرب، سود سوزآور، هیدروکربن سبک، کابل زمینی، فروسیلسیوم و کولر آبی به ارزش ۹۲ میلیون و ۹۷۳ هزار دلار صادر شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به صادرات محصولات به ۴۵ کشور، ادامه داد:‌ صادرات این کالاها از گمرک سمنان، بیشتر به کشورهایی مانند عراق،‌ افغانستان،‌ ترکیه، امارات متحده عربی، هند،‌ پاکستان و ازبکستان انجام شده است.

وی به متوسط ارزش  ۸۴۹ دلاری هر تن کالای صادراتی اشاره و تصریح کرد: این میزان صادرات توسط ۹۷ شرکت و شامل ۸۰ قلم کالا است.

سعدالدین خاطرنشان کرد:‌ همچنین در پنج ماه ابتدایی امسال، ۶ هزار و ۲۸۷ تن کالا مثل اجزا و قطعات ماشین‌ها و دستگاه‌های برقی، ماژول نمایشگر و اجزا قطعات ترانسفورماتورها القا کننده به گمرک استان سمنان واردشده است.

وی با بیان اینکه کالاهایی از ۱۵ کشور وارد گمرگ سمنان شد، اضافه کرد:‌ این محصولات از کشورهایی همچون ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، امارات متحده عربی، هلند و بلژیک به ارزش ۲۱ میلیون  و۳۹۱ هزار دلار از طریق گمرکات این استان به کشور وارد شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه کاهش نوسان قیمت ارز و همچنین ثبات در بازار عرضه و تقاضا در افزایش صادرات کالا از گمرک سمنان موثر بود، یادآور شد: حمایت از صنایع صادرات محور، با وجود فشارهای اقتصادی خارجی، مسیر توسعه استان را هموارتر می کند.

۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی در استان سمنان وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

عناوین برگزیده