تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۵۸۷۶۸
در ۶ ماه نخست امسال صورت گرفت؛

افزایش ۴ درصدی جابه جایی کالا از راه ریلی هرمزگان

می متالز - ۱۰ میلیون و ۲۷۵ هزارو ۷۶۲ تن انواع کالا و محموله در مدت شش ماه نخست امسال از راه ریلی هرمزگان جابه جا شد که این میزان افزایش چهار درصدی در همسنجی با سال گذشته را نشان می‌دهد.
افزایش ۴ درصدی جابه جایی کالا از راه ریلی هرمزگان

به گزارش می متالز، مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: سه میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۲۹ تن از این کالاها که شامل انواع محموله، موادمعدنی و کالاهای تجاری از جمله (کانتینر و محمولات ترانزیت) بوده، از مبادی ایستگاه‌های گل گهر، معدن گل گهر و بندر شهیدرجایی بارگیری و به مقصد مختلف داخلی و خارجی ارسال شده است.

محمد رضا چنگانی با تشریح عملکرد شش ماهه این اداره کل درجمع خبرنگاران افزود: ۶ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۳۳ تن انواع محموله و مواد معدنی نیز در پالایشگاه، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس (بارکو)، بندر شهید رجایی و خطوط تخلیه دستی مانوری تخلیه شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: تُن کیلومتر مرزی نیز دراین مدت به چهار میلیارد و ۷۲ میلیون و۲۸۲ هزار و ۲۳۵ تُن کیلومتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راه آهن هرمزگان اظهارداشت: عملکرد بندر شهید رجایی نیز دراین مدت چهار میلیون و  ۶۵۰ هزار و  ۳۴۳ تن کالا بوده که دو درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

چنگانی گفت: راه آهن هرمزگان در زمینه عملکرد کانتینر نیز در۶ ماه گذشته اقدام به حمل ۱۹ هزار و ۶۶۲ تی.ای. یو (TEU) کرده است.

تی .ای .یو  واحد شمارش کانتینر است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده