تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۵۸۹۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عجله در تصمیم‌گیری پیرامون هپکو کار را خراب‌تر می‌کند/ مشکلات 12 ساله یک شبه حل نمی‌شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان مرکزی گفت: نباید برای حل مشکلات شرکت هپکو عجله کرد، عجله در تصمیم‌گیری مشکلات را نه‌ تنها حل نخواهد کرد، بلکه بر شدت آن خواهد افزود.
عجله در تصمیم‌گیری پیرامون هپکو کار را خراب‌تر می‌کند/ مشکلات 12 ساله یک شبه حل نمی‌شود

به گزارش می متالز، منوچهر توسطی در اراک با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی سریع به مشکلات شرکت هپکو اظهار کرد: شرکت هپکو چندین سال است که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند، این مشکلات یک شبه به وجود نیامده که بتوان یک شبه آنها را حل و فصل کرد.

وی تصریح کرد: برای حل اساسی مشکلات باید چالش‌ها را به درستی شناخت و ایراد کار را دانست، اینکه بخواهیم با عجله برای هپکو تصمیم بگیریم، کار را خراب‌تر خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی افزود: اگر قرار بر تغییر مالکیت شرکت هپکو است متقاضی جدید باید با مدیران، کارگران و سرمایه‌گذاران قبلی صحبت و وضعیت کارخانه را به‌درستی بررسی کند، با شناخت کامل از شرکت هپکو پا جلو بگذارد، مشکلات را به درستی بشناسد و توانایی خود را در حل آنها بسنجد.

توسطی گفت: مالک جدید باید برای احیا و پویایی هپکو برنامه قابل قبولی ارائه دهد و این توانایی را داشته باشد که رونق را مجدد به کارخانه بازگرداند.

وی بیان کرد: هپکو یکی از مجموعه‌های پرافتخار و صاحب نام و برند در کشور و حتی خاورمیانه است، تولیدات آن در بازار داخل خریدار دارد و قرار نیست محصولی روی دستش باقی بماند، بر این اساس متقاضی این شرکت باید دغدغه تولید داشته باشد و کسانی که می‌خواهد هپکو را به سهامدار جدید واگذار کنند باید به فکر حل مشکل تولید باشند نه رفع دغدغه کار و حقوق، چراکه اگر تولید رقم بخورد خواه ناخواه چالش حقوق و دستمزد کارگر برطرف می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی در ادامه تأکید کرد: هدف‌ها برای واگذاری مهم است، سرمایه‌گذاری نباید برای ایجاد شغل باشد که اگر اینگونه باشد موفق نخواهیم بود، هدف از سرمایه‌گذاری تولید است که اشتغال را نیز به دنبال دارد.

توسطی تأکید کرد: در موضوع هپکو راهکار خواباندن تنش‌های کارگری نیست، بلکه حل مشکل تولید است که اگر برطرف شود مشکلات کارگری نیز برطرف خواهند شد.

عناوین برگزیده