تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۵۹۴۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات اروپا از ایران یک‌دوازدهم شد

می متالز - تجارت ایران و ۲۸ عضو اتحادیه اروپا در ۷ماه نخست سال‌جاری میلادی ۷۳ درصد کاهش یافت و به ۳میلیارد و ۸۷میلیون یورو رسید.
واردات اروپا از ایران یک‌دوازدهم شد

به گزارش می متالز، آمار منتشرشده از سوی اداره اطلاعات اقتصادی اتحادیه اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو این اتحادیه در ۷ماه نخست سال‌جاری میلادی با افت قابل‌توجه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است.

مبادلات دو طرف در ۷ماه نخست ۲۰۱۸ بالغ بر 11.514 میلیارد یورو بوده که این رقم در ۷ماه نخست امسال یک‌‌چهارم شده و با افت ۷۳درصدی به 3.087 میلیارد یورو رسیده است.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۱۹ به کمتر از نصف صادرات این اتحادیه به ایران در مدت مشابه سال قبل رسیده است.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۷ماه نخست سال ۲۰۱۸ بالغ بر 5.34 میلیارد یورو اعلام شده بود اما این رقم در مدت مشابه امسال با افت ۵۱درصدی به 2.6 میلیارد یورو رسیده است واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۷ماه نخست ۲۰۱۹ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۹۲ درصدی داشته و یک‌دوازدهم شده و به ۴۸۷ میلیون یورو رسیده است.

اتحادیه اروپا در ۷ماه نخست سال قبل 6.174 میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بود. افت قابل‌توجه تجارت اتحادیه اروپا با ایران در سال ۲۰۱۹ در پی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران نشان می‌دهد این اتحادیه به‌رغم وعده‌های خود نتوانسته از منافع ایران در چارچوب توافق هسته‌ای دفاع کند.

براساس این گزارش در ماه جولای صادرات اتحادیه اروپا به ایران با افت ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۵۱ میلیون یورو رسیده و واردات از ایران با افت ۹۳ درصدی بالغ بر ۶۷میلیون یورو شده است.

عناوین برگزیده