تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۵۹۵۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور اعلام کرد:

خود را بازوی کمکی و کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت می دانیم

می متالز - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور در جلسه اعضای شورای مرکزی و روسای استانی این سازمان با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از زمان حضور رضا رحمانی در راس وزارت صمت، همواره در حوزه معادن خبرهای خوبی شنیده می شود و اقدامات خوبی طی این مدت در این بخش صورت گرفته است.
خود را بازوی کمکی و کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت می دانیم

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی در این جلسه از حمایت‌های ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکل‌های بخش خصوصی به ویژه سازمان نظام مهندسی معدن کشور، طرح‌های توسعه ای بخش معادن و صنایع معدنی و تهیه نقشه راه معدن کشور تقدیر نمود.

وی اظهار داشت: نظام مهندسی معدن به عنوان یک تشکل مردم نهاد سعی نموده است بازوی کمکی و کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اتخاذ تصمیمات کارشناسی در حوزه معادن باشد.

اسماعیلی اعلام کرد: هم اکنون سازمان نظام مهندسی معدن ایران ۴۰ هزار عضو فعال دارد و تاکنون ۱۰ هزار پروانه اشتغال صادر نموده است.

وی گفت: در قالب کمیته مشترکی میان سازمان نظام مهندسی معدن و معاونت امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ بسیاری از مسائل این حوزه کارشناسی و در خصوص نظام نامه ها و بخش نامه های مربوطه اعلام نظر می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: برنامه راهبردی بخش معدن در سه محور صیانت از معادن و مواد معدنی، هوشمندسازی و تلاش برای جذب سرمایه گذار در بخش معدن و صنایع معدنی برای یک دوره 6 ساله تدوین شده است.

صیانت از معادن و مواد معدنی اولین محور پیش‌بینی شده در برنامه راهبردی بخش معدن است که به گفته اسماعیلی در این خصوص عمده وظایف بر عهده سازمان نظام مهندسی معدن ایران گذاشته شده تا با توجه به این مهم که منابع معدنی تجدید ناپذیر بوده و باید برای آینده کشور حفظ شوند، بنابراین نحوه برداشت و استفاده از آن باید مدیریت شده و صیانت شود، و برنامه‌ریزی صورت گرفته در این زمینه بر این مبناست که فرایند استخراج، اکتشاف و ...؛ اصلاح شده و همچنین نظام نامه ها و شیوه نامه های جدید در بخش های مختلف معدن تدوین شود.

هوشمندسازی به عنوان دومین محور مورد توجه در برنامه راهبردی بخش معدن است که مورد توجه متولیان این بخش قرار گرفته و به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران این محور شعار دولت نیز می باشد و بر این اساس تا پایان سال جاری به منظور شفاف سازی و تسریع در روند فعالیت سازمان در نظام مهندسی معدن ایران، هوشمند سازی انجام خواهد شد که طی آن تمام فعالیت‌های معدنی کشور ذکر شده و خدمات سازمان نظام مهندسی معدن ایران از مسیر هوشمندسازی عبور خواهد کرد، بنابراین این روند در خود سازمان و همچنین مراجعه کنندگانی که با سازمان نظام مهندسی ایران در ارتباط هستند، در زمینه ارجاع کار پرونده‌ها و مسئولیت‌های فنی مورد نظر خواهد بود و روند کار بیش از پیش تسریع خواهد شد.

عناوین برگزیده