تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۳
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۵۹۷۴۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بارگیری سالیانه ۳۰۰ هزار تن آلومینا در یزد

می متالز - در نشستی سه جانبه و با حضور راه‌آهن یزد، امکان بارگیری و حمل سالیانه ۳۰۰ هزار تن آلومینا بوسیله ناوگان ریلی منطقه در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بارگیری سالیانه ۳۰۰ هزار تن آلومینا در یزد

به گزارش می متالز، معادن آلومینای چک‌چک و دشت‌ده در منطقه یزد به ترتیب با فواصل ۱۱۰ و ۱۵۰ کیلومتر از ایستگاه چادرملو واقع شده‌اند و با بررسی‌‍های صورت گرفته، بهترین گزینه، حمل آلومینا از معادن تا ایستگاه مذکور و بارگیری بوسیله ناوگان ریلی می‌باشد که در این صورت با پیش بینی‌های صورت گرفته، با ظرفیت بارگیری و حمل ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن آلومینا در سال می‌توان از این طریق،  در صد قابل توجهی از  بوکسیت لازم جهت تولید آلومینیوم کشوررا فراهم نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل راه آهن یزد، در این نشست مسوولان این اداره‌کل، شرکت‌های ریل سیر کوثر و آلومینای جاجرم حضور داشتند که با توجه به افزایش قیمت‌ها در بارگیری توسط تریلی، امکان بارگیری و حمل سالیانه این مقدار آلومینا بوسیله حمل ترکیبی و ناوگان ریلی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آلفا آلومینا در تولید سرامیک‌های صنعتی، تولید سرامیک‌های مهندسی، نسوزها، لعاب، کاتالیست، نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد.

استان یزد دومین تولید کننده معدنی و یکی از سه استانی است که بالاترین میزان کشف‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استان‌های برتر است.

حدود ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم در معادن استان یزد اشتغال دارند و با وجود ۵۴۵ معدن دارای پروانه بهره برداری، این استان رتبه دوم کشور را در ذخیره معدنی و رتبه نخست را در تنوع مواد معدنی به خود اختصاص داده است.

عناوین برگزیده