تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۵۹۷۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس خبر داد:

جلسه سازمان بورس درباره مشکلات بازار پایه و اعمال تغییرات به سود سهامداران خُرد

می متالز - عضو هیات رئیسه مجلس از برگزاری جلسه ای با رئیس سازمان بورس برای بررسی مشکلات دستوالعمل جدید بازار پایه فرابورس خبر داد و گفت: پس از این جلسه باید تغییراتی به سود سهامداران خُرد ایجاد شود.
جلسه سازمان بورس درباره مشکلات بازار پایه و اعمال تغییرات به سود سهامداران خُرد

به گزارش می متالز، علی اصغر یوسف نژاد از برگزاری جلسه‌ای با رئیس سازمان بورس و معاون وی به منظور رفع مشکلات سهامداران خُرد بازار پایه فرابورس در روز گذشته خبر داد گفت: در این نشست برخی مسائل مانند دلیل کاهش ارزش سهام سهامداران خُرد، مسبب آن و .... مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد یکشنبه آینده (14 مهرماه) نشستی در سازمان بورس به منظور بازگشت آرامش نسبی به بورس و ایجاد اطمینان برای خریداران سهام با حضور نمایندگان سهامدارانی که متضرر شده‌اند، برگزار شود.

وی افزود: خریدار سهام در بورس باید احساس آرامش کرده و فروشنده نیز به فضای بورس اطمینان کند.پس از جلسه یکشنبه باید تغییراتی که به سود سهامداران خُرد است در بازار پایه فرابورس ایجاد شود. نمایندگان سهامداران خُرد بازار پایه فرابورس نقطه نظراتی دارند که باید در تصمیم‌گیری‌ها اعمال شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: روند تغییرات نمادها، حجم معاملات و ... در طول ماه‌های گذشته بررسی می‌شود تا تصمیمات مناسب به منظور کسب رضایت سهامداران و سازمان بورس اتخاذ شود.در صورتی که بورس آرامش داشته باشد و اطمینان نسبی نسبت به آن ایجاد شود، سهامداران خرد و کلان منتفع شده و بازار دلالی و رانت اطلاعاتی از بین می‌رود.

یوسف نژاد گفت: دامنه تغییرات نوسانات بورس باید تدریجی باشد به‌ گونه‌ای که در بازار اثری نداشته باشد. نمایندگان مجلس و کمیسیون تخصصی به خوبی به موضوع کاهش ارزش سهامداران خُرد بازار پایه فرابورس ورود کردند و این اقدام موجب برگزاری جلساتی به منظور حل مشکلات شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده