تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۵۹۹۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دولت باید برمبنای اهلیت صنعتی و توان اجرایی اقدام به واگذاری دوباره هپکو کند

می متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: دولت باید برمبنای اهلیت صنعتی و توان اجرایی اقدام به واگذاری دوباره هپکو کند.
دولت باید برمبنای اهلیت صنعتی و توان اجرایی اقدام به واگذاری دوباره هپکو کند

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به ضرورت ساماندهی هپکو و دقت کافی در سومین مرحله واگذاری این شرکت اظهار داشت: خصوصی سازی اقدامی مناسب و پسندیده است ولی متاسفانه در کشور ما بیمار به دنیا آمده که یک نمونه از این قربانی، شرکت هپکو یعنی  شرکتی که روزی در تولید مقدم بود امروز با مصیبت دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: برخی مسوولان که امروز هم اسمشان مطرح است و در دولت فعلی هم وزیر هستند برای حل مشکل هپکو حق مشاوره 1.5 میلیاردی می گرفتند، باید جواب دهند چرا امروز سکوت کردند؟

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: طی چند سال اخیر شاهد حضور وزرا در استان و بازدید ازشرکت هپکو هستیم، که باید پرسید چرا قول می دهند ولی پشت سرشان را نگاه نمی کنند؟ "ربیعی" و "شریعتمداری" چرا جوابگو وعده هایشان نیستند که امیدواریم رئیس جمهور حداقل به حرف خود مبنی بر حمایت از هپکو احترام بگذارند.

سلیمی بیان کرد: مسوولانی که بخاطر تجمع کارگران هپکو نگران هستند، خودشان برای یک ماه بدون حقوق زندگی کنند آنگاه اعلام کنند آیا تحمل اشک ریختن فرزندانشان برای اول مهر را به سبب نداشتن توان خرید پوشاک و لوازم التحریر را دارند؟

وی ادامه داد: هپکو در حال جان دادن است و باید برای همیشه بدون اما و اگر تکلیف آن مشخص شود و دولت باید برمبنای اهلیت صنعتی و توان اجرایی اقدام به واگذاری این شرکت به سهامداری جدید بکند چراکه این صنعت خسته نیازمند سهامداری توانا، کاربلد و دارای اهلیت است.

عناوین برگزیده