تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۶۰۱۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دو سد در همدان افتتاح می‌شود/ وجود 1500 میلیارد تومان پروژه در حوزه فرآوری معادن

می متالز - استاندار همدان از افتتاح دو سد جدید در استان با حضور مقامات کشوری خبر داد و گفت: 1500 میلیارد تومان پروژه در حوزه فرآوری معادن داریم.
دو سد در همدان افتتاح می‌شود/ وجود 1500 میلیارد تومان پروژه در حوزه فرآوری معادن

به گزارش می متالز، سعید شاهرخی عصر امروز در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه روز با شکوهی را در استان همدان شاهد بودیم، اظهار کرد: امروز مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور وزیر علوم برگزار شد و نشست‌های اجلاس جهانی «راه ابریشم» را نیز با حضور 14  کشور در همدان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحالیم بعد از تقسیم وزرا در استان‌ها آقای مونسان با درخواست ما به عنوان وزیر معین همدان انتخاب شد، گفت: قطعا محور توسعه همدان با یک‌هزار و 800 جاذبه، در حوزه گردشگری است که وزیر میراث فرهنگی نه تنها در این حوزه بلکه در سایر حوزه‌ها نیز می‌تواند به استان کمک کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است با برنامه حرکت کنیم چون در شرایطی نیستیم که به سمت آزمون و خطا برویم، افزود: در این راستا برنامه‌ای تعریف کرده‌ایم که هر شهرستان دارای برنامه و پروژه بوده و موضوعات قدم به قدم سنجیده می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در سه سال باقیمانده سالانه 20 هزار شغل با سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در قرارگاه اقتصادی استان، کمیته عمران و انرژی، علم و اقتصادی، ستاد تسهیل و رونق تولید را ایجاد کرده‌ایم.

شاهرخی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی 486 جلسه در استان برگزار شده که یک‌هزار و 793 دستور کار و 2 هزار و 771 مصوبه داشته، عنوان کرد: مهمترین اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی خورشیدی بوده که 60 مگاوات انرژی خورشیدی را بهره‌برداری کردیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته هزاران پروژه ایجاد شده که در نهایت زیر خاک رفته است، گفت: سیاست ما واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی بوده که 536 مورد انجام شده و امسال نیز 100 پروژه واگذار می‌شود.

 

26 درصد واگذاری پروژه‌های کشور در استان همدان انجام شده است

استاندار همدان با اشاره به اینکه 26 درصد واگذاری پروژه‌های کشور در استان همدان انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به احکام برنامه ششم توسعه، میزان گلخانه موجود در همدان 107 هکتار بود که پیش‌بینی کردیم تا پایان دولت دوازدهم 210 هکتار گلخانه را با آبیاری نوین ایجاد کنیم.

وی از وجود معادن غنی در استان خبر داد و با بیان اینکه متاسفانه در این حوزه شاهد خام‌فروشی بودیم گفت: امروز 1500 میلیارد تومان پروژه در حوزه فرآوری معادن داریم.

شاهرخی با بیان اینکه کادر مدیریتی همدان می تواند مثال‌زدنی باشد از وجود مدیران و مجمع نمایندگان بسیار خوب سخن به میان آورد که همت کار برای مردم را دارند و خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای نمی‌کنند.

وی از انسداد 3 هزار و 112 چاه غیر مجاز در استان خبر داد و گفت: در حوزه آب با توجه به کار خوب شرکت آب و فاضلاب شهری و امور آب توانستیم پساب همدان را به مقدار 15 هزار متر مکعب تصفیه کنیم.

استاندار همدان با تاکید به اینکه در حوزه سدها عملکرد بسیار خوبی داریم گفت: دو سد آماده شده که با حضور مقامات کشور افتتاح می‌شود.

وی با بیان‌ اینکه کار دو سد نیز در بخش خصوصی در حال انجام است افزود: ثبت جهانی سفال لالجین و ثبت جهانی انگور ملایر از جمله اقدامات بوده و 33 اقامتگاه بومگردی را هم رقم زده‌ایم.

شاهرخی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری فعالیت قابل توجهی صورت گرفته است افزود: میزبانی پایتخت گردشگری آسیا در همدان شور و نشاطی ایجاد کرده که در حال حاضر 14 هتل در حال ساخت داریم.

وی با بیان اینکه طرح غار علیصدر در حال انجام است و برای آن 220 هکتار زمین تملک شده است تاکید کرد: گازرسانی به تمام نقاط روستایی مورد توجه قرار گرفته و به 235 واحد در حوزه صنعتی و کشاورزی نیز گازرسانی شده است.

 

 جذب و پذیرش 109 واحد فناور

استاندار همدان با اشاره به جذب و پذیرش 109 واحد فناور بیان کرد: 54 شرکت دانش‌بنیان صادرات زیادی داشته‌اند و جزو چهار استان کشور هستیم که شهرک فناوری نوین را در حال اجرا داریم.

وی استاندار همدان با بیان اینکه اولویت اول رونق تولید است بنابراین حمایت از تولید را در برنامه داریم گفت: یک‌هزار واحد فعال داریم که نیاز به تقویت دارند.

شاهرخی از برنامه‌ریزی برای احیای واحدهای راکد خبر داد و با بیان اینکه استان همدان رتبه اول را در جذب تسهیلات روستایی دارد اظهار کرد:‌ رتبه اول تا سوم جذب تسهیلات در سایر بخش‌ها را نیز در برنامه داریم.

وی در ادامه گفت: یکی از نشانه‌های شکست فشار حداکثری آمریکا این است که هیچ واحد تولیدی به خاطر تحریم‌ها تعطیل نشده است، به تولیدکنندگان و مردم افتخار می‌کنیم که جانانه مقاومت کرده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در خصوص خطوط ریلی اقدامات زیادی انجام می‌شود و ده‌ها پروژه ملی در این زمینه وجود دارد گفت: سند اطلاع‌رسانی استان را تنظیم کرده‌ایم تا تور رسانه برگزار کنند و با وجود ظرفیت رسانه‌های خوب استان، این دستاوردها مخابره شود.

وی با اشاره به شعار دولت مبنی بر اختصاص 30 درصد از سهم مدیریت به بانوان خاطرنشان کرد: نگاه من این بوده اجازه دهیم بانوان بتوانند باعث پیشرفت و رشد استان شوند بنابراین در استان 9 معاون فرماندار خانم انتخاب شد، یکی از معاونین در دوره بعد نیز خانم خواهد بود.

عناوین برگزیده