تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۶۱۵۶۳
سرویس خبر : انرژی
کاظمی بابا حیدر مطرح کرد:

چرا عده‌ای خود سر دست به تخریب بخشی از طرح تامین آب چهارمحال و بختیاری زده‌اند؟

می متالز - عضو مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: در روزهای گذشته توسط عده‌ای از مردم استان همجوار محل تامین آب استان چهارمحال و بختیاری تخریب شده است و معتقدم که این کار یک بی قانونی مطلق است.
چرا عده‌ای خود سر دست به تخریب بخشی از طرح تامین آب چهارمحال و بختیاری زده‌اند؟

به گزارش می متالز، علی کاظمی بابا حیدر، یکی از طرح‌هایی که مجوز آن هم در دولت قبل و هم اینکه در دولت فعلی وجود داشت، طرح تامین آب آشامیدنی برای نزدیک به 50 درصد از مردم شهرستان های، استان چهارمحال و بختیاری از قبیل شهرهای سامان، بن، بخش‌هایی از شهرکرد و بروجن بوده است.

 

بخشی از طرح تامین آب چهارمحال و بختیاری از سوی عده‌ای خود سر تخریب شده است

وی در ادامه افزود: بخش‌های مهمی از این کار انجام شده است، البته مطالعات و کارشناسی آن هم کاملا صورت گرفته است، اما بخشی از محل تامین آب که در بالا سد زاینده رود در محدوده استان اصفهان قرار دارد، متاسفانه با توجه به اینکه این طرح مصوبه و مجوز دارد در روزهای گذشته توسط عده‌ای از مردم استان همجوار محل تامین آب تخریب شده است و معتقدم که این کار یک بی قانونی مطلق است.

 

مجمع نمایندگان پیگیر تخریب بخشی از طرح تامین آب استان هستند

نماینده مردم فارسان، اردل و کوهرنگ به اهمیت موضوع تخریب بخشی از تامین آب مردم استان چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: برای ما مجمع نمایندگان تخریب بخشی از تامین آب شرب مردم استان چهارمحال و بختیاری بسیار مهم بوده است و قطعا پیگیر این موضوع مهم خواهیم بود؛ اگرچه  در روز سه شنبه هم قرار بود در مجلس درباره این موضوع صحبت کنیم اما عدم وقت کافی این اجاز را به ما نداد و قطعا در این رابطه سخنانی در روزهای آتی گفته خواهد شد.

 

چرا عده‌ای از مردم بدون داشتن هیچ‌گونه مجوزی دست به چنین کاری زده‌اند؟

وی در ادامه افزود: بنابراین؛ این موضوع مهم را از طریق مسوولان زیربط از جمله ریاست و نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین معاونت پارلمانی رئیس جمهور دنبال خواهیم کرد، اما نکته‌ای که حائز اهمیت است، این بوده که چرا عده‌ای از مردم بدون داشتن هیچ‌گونه مجوزی دست به چنین کاری زده‌اند و یا به عبارتی چرا مردم برخی از استانها تجمعات غیر قانونی را دارند در حالی که در استان ما اجازه داده نمی‌شود که حتی پیگیر مجوزات قانونی خود باشند؟ به هر صورت اگر قانون است بایستی برای همه باشد.

 

وزارتخانه‌های کشور و نیرو و حتی شخص رئیس جمهور به تخریب تامین آب استان ورود کنند

عضو مجمع نمایندگان چهار محال و بختیاری اظهار کرد: معمولا نبایستی از لحاظ مسائل حفاظتی در محدوده سدهای بزرگ مثل سد زاینده رود ماشین‌های سنگین مثل لودر تردد داشته باشند؛ چرا که این هم یک محیط حفاظت شده محسوب می‌شود و هم اینکه از لحاظ پدافند غیرعامل این کار نباید انجام شود؛ بنابراین ما از مسئولان امر انتظار داریم که به خصوص در حوزه امنیت، وزارتخانه‌های کشور و نیرو و حتی دستور شخص رئیس جمهور این باشد که به این موضوع ورود و از تخریب از یک‌گونه کارهای خود سرانه جلوگیری کنند و در درجه دوم هم این بحث آب آشامیدنی است و در اسرع وقت نسبت به تامیت اعتبار برای عملیاتی کردن این پروژه اقدام کنند.

عناوین برگزیده