تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۶۲۲۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

ذوب‌ آهن مشکلی در تامین تیرآهن ندارد

می متالز - همزمان با طی روند صعودی قیمت تیرآهن در بازار چندی است شایعاتی مبنی بر کاهش موجودی و عرضه این محصول منتشر شده و برخی کمبود تیرآهن را به تولید ریل به‌جای تیرآهن از سوی ذوب‌آهن نسبت می‌دهند و دلیل کاهش محصول را کمبود عرضه می‌دانند.
ذوب‌ آهن مشکلی در تامین تیرآهن ندارد

به گزارش می متالز، در همین حال اغلب سبد تیرآهن‌های ذوب‌ آهن برای نیمه مهر تا نیمه آبان ماه با کمبود عرضه مواجه است و اغلب تحویل‌ها به قبل و بعد از این تاریخ مربوط می‌شود؛ گرچه سررسید تحویل پیش از مهر ماه به میزانی بوده که پاسخگوی نیاز متقاضیان باشد.

بهزاد کرمی معاون بازاریابی و فروش ذوب‌ آهن اصفهان درخصوص نوسان قیمت تیرآهن ضمن رد کمبود این محصول در بازار گفت: تیرآهن محصولی است که در بورس‌کالا عرضه می‌شود و اگر بورس را بازار کالایی شفافی بدانیم که بر مبنای اطلاعاتی که در آن رد و بدل شده عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود، بنابراین پذیرش نوسان قیمت امری طبیعی و عادی است. وی تصریح کرد: درحال‌حاضر سطح قیمت‌های تیرآهن حتی نسبت به ۶ ماه پیش نیز کاهش پیدا کرده؛ چرا زمانی که قیمت‌های داخلی همزمان با کاهش قیمت‌های جهانی با افت همراه بود کسی درخصوص این موضوع اظهارنظری نداشت؟  معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: درحال‌حاضر موجودی این کالا در انبارهای ذوب‌آهن در شرایط مطلوبی قرار دارد و مشکلی در تامین نیاز بازار نیست. وی تصریح کرد: برخی رشد قیمت تیرآهن را ناشی از تولید ریل و کمبود عرضه این کالا عنوان می‌کنند که این امر صحت ندارد و ذوب‌آهن در تامین ریل یا تیرآهن طبق برنامه پیش رفته و در تامین تقاضای این محصولات هیچ مشکلی ندارد.  وی تاکید کرد: رشد قیمت تیرآهن ناشی از افزایش قیمت این محصول در بازار‌های جهانی و تبعیت بازار ما از روند بین‌المللی است. کرمی اظهار کرد: در دنیا فاصله قیمتی تیرآهن با میلگرد حدود ۶۰ تا ۷۰ دلار در هر تن است؛ کما اینکه نرخ تیرآهن ترکیه ۴۷۵ دلار در هر تن است و بهای میلگرد تنی ۴۰۰ دلار، اما درحال‌حاضر قیمت تیرآهن در ایران ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است این درحالی است که نرخ میلگرد ۴ هزار و ۷۰ تومان است و اگر تفاوت قیمتی ۶۰ تا ۷۰ دلاری را برای تیرآهن نسبت به میلگرد محاسبه کنیم نرخ تیرآهن باید در حدود ۴ هزار و ۹۰۰ تومان در هر کیلو باشد؛ درحالی‌که درحال‌حاضر قیمت‌های معامله این محصول بسیار پایین‌تر از نرخ‌های جهانی است.

عناوین برگزیده