تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۶۲۵۷۲
استاندار اردبیل:

۳۸۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن اردبیل تزریق می‌شود

می متالز - استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه به پایان تکمیل پروژه راه آهن میانه - اردبیل نزدیک می‌شویم امسال۳۸۰ میلیارد تومان به عنوان پایه اعتبارات برای این پروژه سخت تزریق می‌شود.
۳۸۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن اردبیل تزریق می‌شود

به گزارش می متالز، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از مسیر راه آهن میانه - اردبیل گفت: مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از فایناس داخلی و ۱۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات پیوست قانون بودجه برای تزریق به این پروژه عظیم در نظر گرفته شده تا پیمانکاران با انگیزه بیشتر بتوانند پروژه را در زمان مقرر به اتمام برسانند.

او با بیان اینکه دولت اعتباراتی را از محل اوراق مشارکت نیز در نظر می‌گیرد افزود: البته در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تامین کسری اعتبار برای این پروژه را پیشنهاد می‌کنیم و امیدواریم مردم استان در دهه فجر ۹۹سوت قطار را در اردبیل بشنوند.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه نباید در اجرای این پروژه وقفه ایجاد شود گفت: تمامی گارگاه‌ها در این مسیر فعال هستند و با تزریق اعتبار جدید قطعا با انگیزه بیشتر تلاش‌ها شبانه روزی می‌شود.

بهنام جو حضور مسوولان در این پروژه را مایه دلگرمی عوامل اجرایی پروژه راه آهن میانه- اردبیل بر شمرد و گفت: حضور مسوولان در این پروژه و بازدید از مسیر و اهمیت دادن به مساله موجب دلگرمی و افزایش انگیزه جهت تکمیل پروژه در برنامه زمان بندی می‌شود.

او با اشاره به اینکه در آینده نزدیک از محل ایستگاه اصلی به سمت میانه عملیات ریل گذاری انجام می‌شود تصریح کرد:مناقصه خرید ریل و نصب آن در هفته‌های گذشته انجام شده و در آینده نزدیک عملیات ریل گذاری از سوی برنده مناقصه شروع می‌شود.

استاندار اردبیل از زحمات و تلاش مدیر عامل بانک ملی کشور، رئیس مدیریت برنامه و بودجه کشور و مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیر بنای حمل و نقل کشور، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان استان اردبیل جهت تسریع این پروژه سخت تقدیر کرد.

بهنام جو با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه راه آهن میانه - اردبیل یک سال است شدت گرفته است گفت: این پروژه از سال ۸۴ آغاز شده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل طرح ۵۷ درصد است و طبق برنامه زمان بندی باید در دهه فجر ۹۹به بهره برداری برسد.

او با بیان اینکه تاکنون برای این پروژه بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است افزود: برای تکمیل این پروژه نیز بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که با تلاش مضاعف مسوولان و حسن توجه به این پروژه عظیم این مبالغ نیز تامین می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: با پیگیر‌های شبانه روزی فاز اول ایستگاه اصلی قطار در اردبیل که با معماری و فضا دهی منحصر به فرد انجام می‌شود با پیشرفت مناسب تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و نصب شیشه‌ها و نازک کاری این ایستگاه در شرف انجام است.

بهنام جو افزود: مردم باید با امید به آینده بیشتر آرامش داشته باشند و تکمیل پروژه راه آهن اردبیل که آرزوی دیرینه آنهاست در سال آینده به واقعیت می‌پیوندد.

او افزود: امسال ۶۰ کلیومتر به میزان راه‌های چهار بانده و دو بانده افزوده می‌شود و اعتبار عمرانی استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیر دارد و در حال حاضر۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان دارای ردیف اعتبار ملی است.

استاندار اردبیل در پایان گفت: اولویت اصلی ما در حوزه عمرانی آب و راه است که با تلاش و هماهنگی همه عوامل در۲۴۰۰محقق می‌شود.

عناوین برگزیده