تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۶۳۱۵۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

کاهش تولید خودرو در نیمسال ۹۸

می متالز - تولید انواع خودرو در کشور طی نیمه نخست امسال ۸/ ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. طی ۶ ماه ابتدایی امسال ۳۷۷ هزار و ۵۱۷ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸/ ۳۴ درصد کاهش داشته است.
کاهش تولید خودرو در نیمسال ۹۸

به گزارش می متالز، همچنین در نیمه اول امسال ۳۴۸ هزار و ۲۶۸ دستگاه سواری در کشور به تولید رسید که نسبت به نیمه اول سال ۹۷ افت ۹/ ۳۵ درصدی را تجربه کرده است. طی ۶ ماهه ابتدایی امسال تولید ون ۷/ ۸۵ درصد کاهش داشته و در عین حال تولید مینی‌بوس و میدل‌باس با افت ۹/ ۶۵ درصدی و تولید اتوبوس نیز با افت ۹/ ۶۰ درصدی همراه بوده است.

 طی این مدت تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۷/ ۷۹ درصد کاهش داشته و فقط در تولید وانت شاهد رشد ۳ درصدی بوده‌ایم. طبق آمار منتشره اما تولید انواع خودرو در شهریور امسال و نسبت به ماه مشابه سال گذشته، ۶/ ۱۱ درصد رشد داشته و به ۶۳ هزار و ۲۱۷ دستگاه رسیده است. اما گروه صنعتی ایران‌خودرو در ۶ ماه نخست امسال ۱۵۹ هزار و ۴۹۷ دستگاه انواع محصول را تولید کرده که در مقایسه با نیمه اول سال گذشته ۷/ ۳۶درصد کاهش را نشان می‌دهد. سایپا نیز با کاهش ۷/ ۲۰ درصدی تولید طی نیمه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.

عناوین برگزیده