تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۶۳۲۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

احتمال افزایش بهای کروم در اروپا به دنبال کاهش عرضه

می متالز - بازار فروکروم پرکربن و کم‌کربن در هفته منتهی به جمعه ۴اکتبر (۱۲مهر) رشد داشت و با کاهش عرضه در بازار نقدی حمایت شد.
احتمال افزایش بهای کروم در اروپا به دنبال کاهش عرضه

به گزارش می متالز، بهای نرخ فروکروم در گرید پرکربن و گرید کم‌کربن در اروپا افزایش داشت، اما تقاضای ضعیف احتمال تداوم بازیابی نرخ را در کوتاه‌مدت کاهش می‌دهد.
ارزیابی نرخ فروکروم کم‌کربن با ۰.۱۰درصد کربن و متوسط ۶۵ تا ۷۰درصد کروم برای تحویل در اروپا با یک سنت بر پوند افزایش در ۴اکتبر به ۱.۶۲ تا ۱.۷۳دلار بر پوند رسید. در این شرایط برخی تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند به جای فروش با این نرخ کم، تولید را کاهش دهند و به مشتریان جدید در بازار نقدی بفروشند. اما برخی دیگر وارد بازار نقدی فروکروم ۰.۱۰درصد کربن نمی‌شوند زیرا رقابت سخت و قیمت‌ها پایین است.
در شرایط فعلی که نرخ نقدی فروکروم نسبت به قیمت‌های آتی آن در سطح بالاتری قرار دارد، برخی تولیدکنندگان به فکر ورود دوباره به بازار نقدی هستند، اما همچنان قطعیت نداشتن در بازار وجود دارد. با این حال، تولیدکنندگان نرخ پیشنهادی خود را برای فروکروم پرکربن افزایش داده‌اند که منجر به انجام برخی معامله‌ها با قیمت‌های بالاتر شده است.
نرخ فروکروم پرکربن با ۶ تا ۸.۵درصد کربن، ۶۰ تا ۷۰درصد کروم و حداکثر ۱.۵درصد سیلیسیم برای تحویل در اروپا با افزایش ۲سنت بر پوند به ۰.۷۴ تا ۰.۸۲دلار بر پوند رسید
. به نقل از متال بولتن، برخی معامله‌ها با قیمت‌های بالاتر انجام شده، اما نرخ‌های پیشنهادی در هنگام مذاکرات نوسان زیادی داشته است. به گفته برخی مصرف‌کنندگان، نرخ ابتدایی بالا رفته اما مذاکرات به همان شکل باقی است.
گفتنی است، کاهش تقاضای فولاد زنگ‌نزن، جلوی افزایش نرخ را گرفته و بسیاری از فعالان بازار انتظار دارند نرخ در کوتاه‌مدت به‌نسبت ثابت بماند. این شرایط درحالی است که نرخ برق ترکیه به‌عنوان یکی از عرضه‌کنندگان فروکروم، برای دومین‌بار در ۳ماه گذشته افزایش داشته که سودآوری تولیدکنندگان فروکروم این کشور را کمتر کرده است.
فروکروم وارداتی از افریقای جنوبی نسبت به هفته گذشته تغییری نداشت، اما نرخ داخلی چین به دلیل تعطیلات یک هفته‌ای روز ملی از ۱ تا ۷ اکتبر (۹ تا ۱۵ مهر) به سطوح قبلی کاهش داشت. با وجود تعطیلات، فروش این آلیاژ پابرجا بود که نشان می‌دهد تقاضای بازار رشد داشته است.
نرخ شاخص فروکروم با ۵۰درصد کروم وارداتی سی‌آی‌اف شانگهای با یک سنت بر پوند افزایش جمعه ۴ اکتبر به ۰.۷۵دلار بر پوند رسید. این در حالی بود که در بازار کانسنگ، نشانی از تغییر مشاهده نشد.
کنسانتره کروم از افریقای جنوبی شاخص ۴۲درصدی سی‌آی‌اف چین ۴ اکتبر نسبت به هفته گذشته بدون تغییر ۱۵۵دلار بر تن بود. همچنین نرخ کانسنگ کلوخه کروم ترکیه ۴۰ تا ۴۲درصد سی‌اف‌آر بندرهای اصلی چین نیز بین ۲۰۰ تا ۲۱۰دلار بر تن ثابت ماند.
بازار فروکروم پرکربن امریکا در هفته منتهی به جمعه ۴ اکتبر بدون تغییر ماند و در بازار نقدی آن نیز معامله چندانی انجام نشد.
نرخ نقدی فروکروم پرکربن ۶ تا ۸درصد کربن شاخص، ۶۰ تا ۶۵درصد کروم و حداکثر ۲درصد سیلیسیم در انبارهای پیتزبِرگ ۳اکتبر (۱۱مهر) بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در ۰.۸۳ تا ۰.۹۳دلار بر پوند باقی ماند. تقاضای نقدی نیز در طول هفته راکد بود و فقط چند معامله با حجم کم انجام شد.

عناوین برگزیده