تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۸۹۵
کد خبر: ۶۳۴۸۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت:

سهم ۴ درصدی صنعت ساختمان در تولید ناخالص داخلی

می متالز - سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سهم چهار درصدی صنعت ساختمان در تولید ناخالص داخلی، گفت: محصولات سرمایشی و گرمایشی سهم عمده‌ای در سرمایه در گردش ۱۵ هزار میلیارد تومانی صنعت ساختمان دارند.
سهم ۴ درصدی صنعت ساختمان در تولید ناخالص داخلی

به گزارش می متالز، «مهدی صادقی نیارکی»‌ امروز (دوشنبه)‌ در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: به‌طور قطع این نمایشگاه در حد و اندازه خود در خاورمیانه دستاوردی برای تکمیل زنجیره تولید در این صنعت خواهد بود تا علاوه بر تامین نیازهای داخلی، در صادرات و افزایش آورده های ملی موثر واقع شود.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد:‌ رونق تولید یکی از اهداف کشور در سال جاری است، از این رو فعال سازی و ارتقای فناورانه صنایع تأثیرگذار در اقتصاد در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

در ادامه، «بهمن حسین زاده» ‌مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود:‌ ۱۵۰ شرکت فعال صنعتی و دانش بینان با رونمایی از آخرین تولیدات خود، میزبان مهندسان و متخصصان از کشور آلمان در این نمایشگاه هستند.

وی اظهار داشت:‌ عرضه محصولات ساختمانی، استفاده از فرصت ها، رونق تولید داخلی و صادرات کالای ایرانی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

حسین زاده گفت: در واقع تقویت و گسترش تبادلات تجاری، زمینه سازی برای سرمایه گذاری و به نمایش گذاشتن آخرین قابلیت های فنی، مهندسی و نو آوری های جدید  که به نوعی پیوند دهنده صنعت، فناوری ها و دانشگاه است، در این نمایشگاه دنبال می شود.

همچنین سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به خودکفایی حدود ۸۰ درصدی در صنعت ساختمان، گفت: اکنون حفظ اشتغال و حمایت از تولید در دستور کار قرار دارد، از این رو فرآیند تسهیل قوانین برای رفع موانع کسب و کار در کشور انجام خواهد شد.

«عبدالکریم جلالی» افزود: ایران در حوزه تاسیسات و تولید کالای صنعتی در منطقه خاورمیانه پیشرو بوده و ایرانیان با هوش و ذکاوت بالا از گذشته های دور به دنبال ابزاری برای معماری بودند که بادگیرهای یزد در مرکز ایران که پیچیده ترین شیوه های تاسیسات کهن را به نمایش می گذارد، از نمونه های مثال زدنی در این حوزه است.

وی تاکید کرد: به دلیل مزیت دانش فنی صنعت تاسیسات و وجود چهار فصل در کشور، ارتقای این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته رئیس ستاد برگزاری هیجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات، برای نخستین بار همایش سراسری مهندسان تاسیسات  در ایران برگزار و یک پاویون اختصاصی مهندسان نیز برنامه ریزی شده است.

عناوین برگزیده