تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۶۳۵۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۱۲۰ میلیارد دلاری از مناطق آزاد

می متالز - حدود ۱۲۰ میلیارد دلار از مناطق آزاد و ویژه در ۶ سال عمر دولت‌های ۱۰ و ۱۱ صادرات داشتیم.
صادرات ۱۲۰ میلیارد دلاری از مناطق آزاد

به گزارش می متالز، مرتضی بانک در ارتباط تلفنی با تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره ضرورت ایجاد توازن در صادرات و واردات از مناطق آزاد، افزود: با توجه به تاکیدات دولت و به ویژه مقام معظم رهبری برای افزایش تولید و صادرات‏، سیاست‌های مختلفی توسط مناطق آزاد و ویژه اجرا شده است.

وی ادامه داد: رویکرد جدی را در همه مناطق آزاد به مدیران عامل و فعالان اقتصادی در حوزه افزایش تولید‏، کاهش موانع تولید و ایجاد امکانات مناسب برای تولید و صادرات ابلاغ و فراهم کردیم. آقای بانک افزود: دیدگاه مثبتی در میان فعالان اقتصادی و مدیران به وجود آمده است و در همین چارچوب سامانه مبادلات اعتباری را برای سهولت تولید‏، راه اندازی کردیم. او با اشاره به اینکه مبنای صادرات، تولید داخلی است، اضافه کرد: هر قدر تولید داخلی افزایش یابد امکان صادرات، بهتر فراهم می‌شود.

آقای بانک افزود: ایجاد اعتبارسنجی سرمایه گذاران را فراهم کردیم تا بتوانند با سهولت با بانک‌ها ارتباط برقرار و نقدینگی مورد نیاز خود را دریافت کنند. دبیر شورای عالی مناطق‌آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برآیند خوبی را در تولیدات و صادرات داشتیم، گفت: در چارچوب راهبرد‌های مقام معظم رهبری بخش زیادی از واردکنندگان ما به سمت تولیدکننده گرایش پیدا کردند و واحد‌های زیادی به این شکل در حال فعالیت هستند.

آقای بانک با اشاره به اینکه ۱۵ کشور همسایه داریم، افزود: از مرز‌های افغانستان به ویژه چابهار برنامه‌های مختلفی را برای همکاری و صادرات و مبادله بازرگانی و صنعتی داریم. او ادامه داد: با ارتباطات زیاد و مستمر با مقامات عراق و ترکیه توانستیم ساماندهی مناسبی را در مرز‌های این دو کشور انجام دهیم.

در همین رابطه نیز بخوانید:

صادرات در نوک پیگان جنگ اقتصادی

عناوین برگزیده