تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۶۴۲۰۹

در دهمین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک مطرح شد

می متالز - برگزاری دهمین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک کشور نقاط پیشنهادی مشاوران شرکت راه‌آهن در پهنه‌های اصفهان و زاهدان در دهمین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک تایید شد.
در دهمین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک مطرح شد

به گزارش می متالز، دهمین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک با موضوع تدقیق جانمایی مراکز لجستیک پهنه‌های اصفهان و زاهدان با حضور اعضا و نمایندگان به ریاست مهدی صفری مقدم دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور و مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه مطالعات انجام‌شده در خصوص تدقیق جانمایی مراکز لجستیک در پهنه‌های مذکور با بررسی نقاط قوت و ضعف اراضی موجود در هر پهنه از منظر زیرساخت‌ها، شبکه‌های مواصلاتی، زیست‌محیطی، اقتصادی، اجتماعی و پدافند غیرعامل،‌ توسط مشاوران سازمان مسوول پهنه‌ها ارائه و به بحث گذاشته شد.

در خصوص پهنه اصفهان،‌ ضمن تایید نقطه پیشنهادی دانشگاه اصفهان به عنوان مشاور پروژه، با توجه به وجود پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شرق استان و همجواری احتمالی آن با نقطه پیشنهادی ایجاد دهکده لجستیک، مقرر شد با توجه به مزایای مناطق ویژه برای خدمات لجستیک و به منظور بهره‌گیری حداکثری از معافیت‌های مالیاتی و خدمات گمرکی، دهکده لجستیک اصفهان حتی المقدور در مجاورت یا محیط بر منطقه ویژه احداث شود. جزئیات مربوط به چگونگی فعالیت سرمایه‌گذاران و دیگر ذی نفعان در مناطق ویژه اقتصادی و دهکده لجستیک با هماهنگی دبیرخانه، شرکت راه‌آهن به عنوان سازمان مسوول و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی مشخص خواهد شد.

در ادامه این نشست، طرح جانمایی دهکده لجستیک پهنه زاهدان ارائه و عوامل تاثیرگذار در جانمایی بهینه مراکز لجستیک مانند وجود راه آهن میرجاوه به زاهدان، فعالیت فرودگاه زاهدان و وجود شبکه جاده‌ای و شهرک صنعتی تشریح شد و نقطه پیشنهادی مشاور مورد تایید اعضا قرار گرفت. نقاط مربوط به دهکده‌های لجستیک اصفهان و زاهدان جهت تصویب در نشست بعدی ستاد مراکز لجستیک کشور مطرح خواهد شد.

عناوین برگزیده