تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۶۴۳۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی کارگزار بورس از هفته آینده بازار و محدوده نوسان ۱۲ هزار تایی شاخص

می متالز - یک کارگزار بورس با اعلام چند دلیل برای روند نزولی روزهای گذشته بازار سهام، وضعیت هفته آینده را پیش بینی و محدوده نوسان شاخص را ۳۰۰ تا ۳۱۲ هزار واحدی دانست.
پیش بینی کارگزار بورس از هفته آینده بازار و محدوده نوسان ۱۲ هزار تایی شاخص

به گزارش می متالز، کمال خانزاده مدیرعامل کارگزاری ملل پویا با اشاره به اینکه بازار سهام از هفته گذشته به دلیل هیجانات کاذب و افزایش فشار فروش با شرایط مناسبی همراه نیست گفت: اکثر نمادها و تک سهم‌های غیربنیادی از بازیگران اصلی روزهای گذشته بودند. همچنین شرکت‌ هایی که گزارش ۶ ماهه مثبتی ارائه دادند ، افت چندانی تجربه نکردند.

وی افزود: درحالی هفته نیمه تعطیل هم بر روند معاملات اثر گذاشته که با توجه به حمایت‌های سهامداران عمده به مرور فشار فروش کاهش یافته و با توجه به گزارش‌های مثبت و اعلام برنامه افزایش سرمایه برخی شرکت ها، شاخص بورس در محدوده‌ ۳۰۰ تا ۳۱۲ هزار واحدی در نوسان خواهد بود و سهام شرکت‌های غیربنیادی و دارای حباب، متعادل خواهند شد.

این کارگزار با بیان اینکه سرمایه گذاران مایل به خروج از بازار با فروش بخشی از سهام خارج شده اند، ادامه داد: پیش بینی‌ می شود معاملات هفته آینده بازار متعادل شده و تمرکز فعالان و معاملات به سمت شرکت های دارای برنامه افزایش سرمایه حرکت کند. با این حال در کوتاه مدت، بازگشت دوباره شاخص به کانال ۳۳۰ هزار واحدی دشوار است.

خانزاده افزود: هر سال دو ماه آبان و آذر به عنوان فصل تهیه و تنظیم بودجه دولت تلقی می‌شود و در این زمان برخی تصمیمات قطعی می‌شود که بر روند بازار سرمایه اثر منفی به همراه دارد اما طی دو ماه جاری و آینده شرکت‌های خودرویی و بانکی که برنامه تجدید ارزیابی دارایی دارند، زمینه صعود شاخص بورس را فراهم می‌کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده