تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۶۴۵۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

واردات خودروی ۲۵۰۰ سی سی، تاثیری بر بازار خودروی داخلی ندارد

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:واردات خودروهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی سی، تاثیر چندانی در روند تولید و فروش خودروهای داخلی ندارد.
واردات خودروی ۲۵۰۰ سی سی، تاثیری بر بازار خودروی داخلی ندارد

به گزارش می متالز به نقل از خانه ملت ، ولی ملکی درباره ضوابط واردات خودرو گفت:اینکه سامانه ثبت سفارش واردات خودروهای باید باز بشود یک موضوع بدیهی و قانونی است و جلوگیری از واردات غیرقانونی بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد:میزان خودروهای وارداتی در کشور سالانه حدودا کمتر از ۱۰۰هزار خودرو است. بنابراین در مقایسه با حدود یک و نیم میلیون خودرو وارداتی میزان واردات، رقم بالایی محسوب نمی شود و واردات خودرو نمی تواند موضوع تولید خودرو را با وضیعت مذکور تضعیف کند.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: تجربه بیانگر این است که میزان واردات خودروهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی سی، در کشور در مجموع رقم بالایی نیست و متقاضیان خودروهای مذکور که از اقشار با درآمد بالا جامعه می باشند، کم است بنابراین واردات خودروهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی سی، تاثیر چندانی در روند تولید و فروش خودروهای داخلی ندارد.
ملکی افزود:در قانون مربوط به واردات شرایط واردات بصورت شفاف بیان شده بنابراین بستن سامانه ثبت سفارش واردات کار صحیحی نبوده و باید این سامانه باز شود.
وی افزود:واردکنندگان خودرو باید ضوابطی را در خصوص موضوعات مختلف رعایت کنند و اینگونه نباشد که واردات کننده خودرو نسبت به خدمات پس از فروش، بی تفاوت باشند و باید بعد از واردات خودرو، تا چند سال بعد نیز، امکان تامین قطعات مورد نیاز خودرو وجود داشته باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد:برای ساماندهی واردات خودرو باید وزارت صنعت معدن و تجارت، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و انجمن های صنفی واردکنندگان خودرو هماهنگی های لازم را داشته باشند.

عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار