تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۶۴۵۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

افتتاح مرحله دوم شرکت فولاد کویر دامغان با حضور لاریجانی

می متالز - رئیس مجلس شورای اسلامی مرحله دوم شرکت فولاد کویر دامغان را در سفر به این شهرستان افتتاح کرد.
افتتاح مرحله دوم شرکت فولاد کویر دامغان با حضور لاریجانی

به گزارش می متالز، مرحله دوم شرکت فولاد کویر دامغان بعدازظهر امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه دامغان و مسؤولان محلی و استانی به بهره‌برداری رسید.

نوع تولید شرکت فولاد کویر دامغان در پروانه آن، شمش فولادی به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال اعلام و این واحد در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار اجرا شده است.

زیربنای این واحد تولیدی همراه با متراژ سوله‌های تولید، ۵۰۳ هزار مترمربع بوده و پیش‌بینی اشتغال در پایان طرح و فازهای مختلف در آن، ۵۰۰ نفر برآورد شده است.

سرمایه‌گذاری ثابت طرح، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و سهامدار اصلی آن، مؤسسه مالی و اعتباری نور است.

تأمین آب موردنیاز، تأمین برق به توان ۳۵ مگاوات، احداث پست گاز و تأمین گاز موردنیاز، احداث خط راه‌آهن به سایت کارخانه، ساخت سوله به مساحت ۲۰ هزار مترمربع، سوله انبار به مساحت دو هزار مترمربع، سالن تأسیسات به مساحت ۵۰۰ مترمربع، مخزن پنج هزار مترمکعبی بتنی ذخیره آب و ساختمان اداری به مساحت دو هزار مترمربع در این طرح انجام شده است.

مرحله دوم شرکت فولاد کویر دامغان که امروز افتتاح شد، شامل تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال است.

مهدی رنجبری، مدیرعامل مجتمع فولاد کویر دامغان نیز در آیین فاز دوم (واحد احیای مستقیم) این مجتمع اظهار کرد: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال کار خود را آغاز کرده و درمجموع دو مرحله از این طرح، بالغ بر پنج هزار ‌میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی تصریح کرد: در مجموع با اجرای این دو مرحله، فرصت شغلی برای حدود ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم فراهم شده است.
مدیرعامل مجتمع فولاد کویر دامغان اضافه کرد: با استفاده از روش‌های بومی‌سازی شده، تولید آهن اسفنجی از سنگ‌آهن در این مجتمع انجام خواهد شد و با توسعه این مهم می‌توانیم از ظرفیت معادن آهن کشور به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنیم.
رنجبری افزود: از گازهای گرم خروجی تولید آهن اسفنجی از این روش، می‌توانیم تولید برق را در دستور کار قرار دهیم.

عناوین برگزیده