تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۶۴۹۳۰
رییس دانشکده فنی و حرفه ای استان گیلان در بازدید از مجتمع فولاد گیلان؛

نیروی ماهر و متخصص یکی از اضلاع صنعت محسوب می شود/ بهره گیری از ظرفیت های مجتمع فولاد گیلان برای همکاری با دانشکده فنی و حرفه ای استان

می متالز - رسول شمشادی رییس دانشکده فنی و حرفه ای استان گیلان در بازدید از مجتمع فولاد گیلان اظهار داشت: نیروی ماهر و متخصص یکی از اضلاع مهم صنعت محسوب می شود.
نیروی ماهر و متخصص یکی از اضلاع صنعت محسوب می شود/ بهره گیری از ظرفیت های مجتمع فولاد گیلان برای همکاری با دانشکده فنی و حرفه ای استان

به گزارش می متالز، رسول شمشادی رییس دانشکده فنی و حرفه ای استان گیلان  که در حاشیه ی بازدید از مجتمع فولاد گیلان صورت گرفت، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان به عنوان دانشگاه کارآفرین و دانشگاه نسل سوم مطرح می باشد و ارتباط خوبی می تواند بین این دانشکده  و مجتمع فولاد گیلان که از ظرفیت و پتانسیل بالایی در تولید فولاد کشور برخوردار است، برقرار شود.

وی با بیان اینکه دانشکده فنی و حرفه ای استان گیلان بیش از 10 هزار دانشجو دارد، عنوان کرد: دانشجویان این دانشکده عمدتا سبقه ی سه ساله ی تحصیل در هنرستان را دارند و ادامه ی تحصیل در دانشکده فنی و حرفه ای سبب می شود که با دو سال تحصیل در دانشکده در مقطع کاردانی و کارآموزی می توانند فعالیت خوبی را در رشته های برق، الکترونیک، مکانیک و غیره داشته باشند.

شمشادی اذعان داشت: اگر ما بتوانیم با مجتمع فولاد گیلان یک واحد R&D مشترک داشته باشیم و پژوهش های صنعتی در اینجا انجام گیرد و مدرسین دانشکده فنی و حرفه ای گیلان که دوره دیده های صنایع مختلف هستند و دکترای تخصصی ویژه ی خود را دارند، می توانند با این صنعت همکاری و کمک کنند.

شمشادی با اشاره به همراهی خود با نمایندگان استان در بازدید از مجتمع فولاد گیلان گفت: این بازدید را به فال نیک می گیرم و قطعا می توانیم نیروهای انسانی خود را که سابقه ی بسیار خوبی دارند برای گذراندن دوره های کارورزی در این مجتمع به صورت دوآل سیستمی (آموزش توام با اشتغال) اعزام کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح بزرگ برند سازی از سوی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با دارا بودن 200 هزار دانشجو و 174 مرکز تخصصی دانشگاهی که در سطح کشور وجود دارد که 7 مرکز از این مراکز در گیلان مستقر هستند می توانیم فعالیت های مجتمع فولاد گیلان را در سطح کشور معرفی نماییم و قطعا یکی از اضلاع صنعت نیروی مهارت دیده و ماهر است و دانشکده فنی و حرفه ای استان گیلان می تواند در راستا همکاری بسیار خوبی را انجام دهد.

شمشادی با بیان اینکه بیش از 2000 دوره ی آموزش کوتاه مدت در دانشکده فنی و حرفه ای برگزار می شود، اظهار کرد: آموزش های کوتاه مدت مفید و کاربردی برای مجتمع فولاد گیلان از طریق دانشکده فنی و حرفه ای استان به سبب همکاری بیشتر با این مجتمع برگزار خواهد شد.

گفتنی است رسول شمشادی رییس دانشکده فنی و حرفه ای گیلان به همراهی  نمایندگان شهرستان رشت (جبار کوچکی نژاد) و شهرستان لاهیجان (ذبیح الله نیکفر) از مجتمع فولاد گیلان بازدید بعمل آوردند.

عناوین برگزیده