تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۷۲۹
کد خبر: ۶۵۰۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معرفی شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس

می متالز - شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس (سهامی خاص) در تاریخ ۲۹/ ۰۸/ ۱۳۸۵ طی شماره ۲۸۴۸۷۹ در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده است.
معرفی شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس

به گزارش می متالز، در حال حاضر این شرکت با بهره گیری از کارشناسان مجرب و توانمند خود در زمینه های معدنی و صنایع معدنی درحال فعالیت می‌باشد. شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس به عنوان یک شرکت مادر تخصصی در زمینه صنعت معدن، در راستای ایجاد زنجیره تامین و تولید آهن و فولاد در شرکت ها و پروژه‌های متعددی سرمایه گذاری نموده است.

این شرکت خود از شرکت های تابعه سرمایه گذاری پارسیان به شمار می رود. شرکت اپال کانی پارس تاکنون سرمایه گذاری در شرکت ها و پروژه های متعددی را همزمان با آغاز یکی از «بزرگترین مشارکت های بخش خصوصی با صنعت معدن» با اتکا به مدیریت، فناوری و تجهیزات خود انجام داده است. پس از تلاش و توفیق در واگذاری بخش عمده ای از پروژه سنگ آهن سنگان به این شرکت و تاسیس شرکت های اقماری مرتبط، در نهایت «پروژه استخراج بیش از ۶۰ میلیون تن سنگ آهن کشور» در سال ۱۳۹۸ به صورت رسمی کلید می خورد. خرید تجهیزات و ماشین آلات لازم جهت اجرای پروژه و مونتاژ آن ها توسط پرسنل متخصص شرکت تا سال ۱۳۹۷ انجام شده است. مشارکت در اجرای این پروژه توسط شرکت اپال کانی پارس علاوه بر ایجاد نقشی موثر در افزایش بهره وری استخراج سنگ آهن کشور، ارزش افزوده قابل توجهی نیز برای سهامداران خود در پی خواهد داشت که می تواند نقطه انگیزش و ترغیب بخش خصوصی در جهت ورود به این صنعت باشد. به موازات پروژه فوق، با اقدامات این شرکت، طرح های نیمه تمام احداث مجتمع های تولید آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره متعلق به این شرکت نیز شتاب مطلوبی به خود گرفت که منتهی به افتتاح کارخانه‌های تولید گندله به ظرفیت ۵ میلیون تن در بهمن ۱۳۹۶ توسط معاون اول محترم رئیس جمهور و نیز آهن اسفنجی پارس فولاد سبزوار با ظرفیت هشتصد هزار تن در اردیبهشت ۹۷  توسط ریاست محترم جمهور، گردید. برنامه آتی این شرکت، تبدیل شدن به یک هلدینگ معدنی مستقل با سهامی قابل عرضه در بورس می باشد.

خلاصه فعالیت های این شرکت در زمینه های زیر می‌باشد:

  1. سرمایه گذاری در معادن
  2. سرمایه گذاری در زنجیره فولاد، شامل سنگ آهن، کنسانتره، گندله و ...
  3. خدمات اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی

 

ماموریت‌ها

ماموریت های این شرکت عبارت می باشند از:

  • انجام کلیه عملیات زمین شناسی واکتشاف معدنی، ژئوفیزیک، ژئوشیمی وزمین شناسی.
  • طراحی واستخراج معدن، بهره برداری وتولید انواع مواد معدنی
  • انجام مطالعات تکنولوژی و فرآوری مواد معدنی
  • مهندسی، تدارکات و ساخت ومدیریت پروژه های صنایع معدنی
  • مشارکت وسرمایه گذاری درطرح ها وپروژه های معدنی و صنایع معدنی.
  • تأسیس شرکت های مرتبط با موضوع، شعبات ونمایندگی ها

 

سرمایه‌گذاری‌ها

سرمایه گذاری ها و فعالیت ها، جهت حصول اهداف این شرکت عبارتند از:

۱- شرکت اپال پارسیان سنگان: با مشارکت ۶۰ درصدی این شرکت انجام پذیرفته که طی این سرمایه گذاری بهره‌برداری از  کارخانه ۶/ ۲ میلیون تنی کنسانتره و ۵ میلیون تنی گندله واقع در منطقه سنگان صورت پذیرفت و هم اکنون با ظرفیت کامل در حال تولید می‌باشد. لازم به توضیح است که  کارخانه ۴/ ۲ میلیون تنی کنسانتره، در همین منطقه در حال ساخت و تکمیل جهت بهره‌برداری می‌باشد.

۲- شرکت پارس فولاد سبزوار: با مشارکت ۸۵ درصدی این شرکت انجام و منجر به بهره برداری از کارخانه تولید آهن اسفنجی و طرح ذوب فولاد سبزوار شده است. این شرکت دارای یک واحد انباشت و برداشت مواد اوّلیه به ظرفیت ۲۵/ ۱ میلیون تن، یک واحد احیاء مستقیم به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن، یک واحد فولادسازی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال می باشد که کارخانه احیا به بهره برداری رسیده و با ظرفیت کامل در حال تولید می باشد. ضمن اینکه واحد فولاد سازی در حال ساخت و تکمیل می باشد.

۳- بهره برداری معدن ده زمان که دستاورد آن  استخراج سالانه ۵۰،۰۰۰ تن سنگ آهن و اشتغال ۴۵ نفر نیروی انسانی در شهرستان بردسکن می باشد.

۴- انجام خدمات پیمانکاری در پروژه استخراج سنگ‌آهن سنگان طی کنسرسیومی با مدیریت این شرکت، که عملیات استخراج آن با استفاده از تجهیزات زیر در سال ۱۳۹۸ آغاز گردیده است :

  • بیست و چهار دستگاه دامپتراک ۱۳۶ تنی
  • چهار دستگاه شاول PC۴۰۰۰ با ابعاد باکت ۱۵ متر مکعب خریداری شده از شرکت کوماتسو آلمان
  • یک دستگاه اسلاپنر SLEIPNER خریداری شده از کشور فنلاند جهت انتقال شاول ها به جبهه کارهای استخراجی
  • سه دستگاه حفاری  DI۵۵۰ خریداری شده از شرکت سندویک سوئد برای انجام عملیات حفاری آتشباری
عناوین برگزیده