تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۶۵۳۳۶
سرویس خبر : انرژی
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت خبرداد:

برگزاری میز ساخت داخل برق و مخابرات در آذرماه سال جاری

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و تجهیزات وابسته از برگزاری 2 میز ساخت داخل در حوزه برق و مخابرات از آذرماه امسال خبر داد.
برگزاری میز ساخت داخل برق و مخابرات در آذرماه سال جاری

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی، در بازدید از نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق و تجهیزات وابسته در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت:صنعت برق ،یکی از صنعت های بسیار مهم در راستای خود اتکایی کشور گام های بسیارر مهمی برداشته است

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار واحد در این صنعت فعال هستندگفت: در این صنعت بیش از 63 هزار نفر به صورت مستقیم به فعالیت و اشتغال می پردازند.

صادقی نیارکی همچنین با اشاره به صادرات 300 میلیون دلاری صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی در سال 97 بیان کرد: عمده صادرات این صنعت به کشورهای منطقه است وشامل ترانسفورماتور، انواع الکتروموتور و تجهیزات برقی و همچنین قطعات برقی خودرو بوده است.

وی ادامه داد: برنامه های مختلفی در زمینه ساخت داخل کل رشته فعالیت برق و الکترونیک در دستور کار معاونت امور صنایع و دفتر برق و الکترونیک وزارت صمت وجوددارد که در این راستا 2 میز ساخت داخل در حوزه مخابرات به ترتیب از آذرماه برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه قیمت تمام شده محصولات از جمله محصولات دانش بنیان تولید داخل در این صنعت به نسبت نمونه مشابه خارجی پایین تر است گفت: عمده ترین مشکلات شرکت های تولیدی در حوزه این صنعت قرارداد بلا تکلیف در حوزه انتقال و توزیع برق است که با همکاری دستگاه های ذیربط قابل پی گیری است تا ظرفیت های بالقوه ای که در این صنعت وجود دارد تبدیل بالفعل بشود تا جریان تولید در این بنگاه ها ادامه داشته باشد

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق و تجهیزات وابسته توضیح داد:در صنعت برق بیش از 2 هزار واحد فعال است و که حدود یک چهارم از این تعداد در این نمایشگاه حضور دارند و این نشان از پویایی این صنعت و اهمیت آن دارد.

صادقی نیارکی بیان کرد: استقبال از پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق به عنوان یک نمایشگاه تخصصی از سوی فعالان بسیار خوب بوده است و امیدواریم که دستاوردخوبی برای 500 شرکتی که در این نمایشگاه، حضور پیدا کرده اند، داشته باشد.

یادآور می شود، در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران 36 شرکت از 13 کشور آلمان، ایتالیا، چین، روسیه، فرانسه، ژاپن، انگلستان، اسپانیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، فنلاند و لبنان حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت 50 هزار مترمربع میزبان 464 شرکت داخلی است که این میزان مشارکت بخش خصوصی داخل کشور نسبت به ادوار پیشین برگزاری این نمایشگاه بی‌سابقه بوده است. پیش از این بیشترین میزان حضور شرکت‌های داخلی در نمایشگاه صنعت برق مربوط به دوره هفدهم با مشارکت 458 شرکت داخلی بوده است؛ از این رو در نمایشگاه نوزدهم شاهد بیشترین حضور شرکت‌های صنعت برق در طی چند سال اخیر هستیم.

یکی از ویژگی‌های نمایشگاه امسال رشد چهار برابری حضور شرکت‌های دانش بنیان است که در این رویداد بین‌المللی 41 شرکت دانش بنیان تولیدی و نوپا به ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه صنعت برق خواهند پرداخت.

این نمایشگاه از 9 تا 12 آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

عناوین برگزیده