تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۲
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۶۵۳۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش در نرخ تورم نقطه به نقطه

می متالز - درحالی که آهنگ تورم کند شده و آرامش نسبی در بازارها حاکم شده که آمار رسمی مرکز آمار ایران نیز نشان می‌دهد نرخ کنونی تورم نقطه به نقطه کشور با 0.7 درصد کاهش به 28.3 درصد رسید.
کاهش در نرخ تورم نقطه به نقطه

به گزارش می متالز، رئیس مرکز ملی آمار ایران در حاشیه نخستین نشست سالانه آمار وبرنامه ریزی در مدیریت شهری باحضور مدیران، متخصصان، کارشناسان حوزه آمار وبرنامه در هتل آسمان اصفهان، گفت: این آمار در مقایسه با شهریور شش وهفت دهم  درصد کمتر شده است.

 جواد حسین زاده همچنین، نرخ تورم سالانه کشور را  42 درصد اعلام کرد و افزود: این نرخ تورم هم در مقایسه با پارسال  حدود هفت دهم درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در استان اصفهان هم در این بازه زمانی نرخ تورم نقطه ای به  26 درصد وتورم سالانه به 38 و چهار دهم درصد رسیده که این میزان کمتر از  بازه زمانی قبل  است.

رییس مرکز ملی آمار ایران گفت: به مناسبت روز ملی آمار و برنامه ریزی در ابتدای آبان از سامانه های مختلف در حوزه های نظام آماری رونمایی شد که از مباحث مهم، چهارچوب مدیریت کیفیت آمارهای رسمی کشور است که باید از نظام کیفی تبعیت کند واین چهارچوب باکمک دستگاه های اجرایی تهیه و بعنوان استاندارد ملی در نظام آماری تدوین شده است.

جواد حسین زاده افزود: همچنین امروز در شهرداری اصفهان، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی و استانداری اصفهان شاهد فعالیت های مطلوبی در زمینه تهیه آمار واطلاعات شهری هستیم.

عناوین برگزیده