تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۶۵۴۳۴
سرویس خبر : انرژی
رضیان با انتقاد از پروژه انتقال آب خزر:

رفع مشکل کمبود آب کشاورزان مازندران در اولویت است

می متالز - عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه محیط زیست زیر فشار رئیس جمهور با پروژه انتقال آب خزر موافقت کرده است، گفت: آیندگان مجریان انتقال آب خزر را نفرین خواهند کرد.
رفع مشکل کمبود آب کشاورزان مازندران در اولویت است

به گزارش می متالز، عبدالله رضیان، با تاکید بر اینکه نگاه ما به موضوع انتقال آب خزر غیرمنطقی نیست، گفت: محیط زیست مخالف این پروژه بوده و زیر نفوذ و فشار با آن موافقت کرده؛ آیا اگر استانی جز سمنان بود آقای کلانتری اجازه این کار را می داد؟

عضو مجمع نمایندگان مازندران افزود: شش سال است در تلاش هستم کارخانه کک سازی را در سوادکوه احداث کنم و حتی سه کارشناس آلمانی احداث آن را تایید کردند اما محیط زیست زیر بار اجرای آن نرفته این در حالی است که این طرح مشکل معیشت و اشتغال مردم را حل می‌کند.

وی تصریح کرد: در حالی که کارشناسان و اساتید مطرح دانشگاه در مورد تبعات زیست محیطی پروژه انتقال آب خزر هشدار می‌دهند اما متاسفانه این اظهارات منطقی، نادیده گرفته شده و با آن برخورد سیاسی می‌شود.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای این پروژه نمک و شوری دریا افزایش می‌یابد، گفت: تاکید ما این است که با این موضوع نباید سیاسی برخورد شود و باید کارشناسانه، اصولی و منطقی عمل کرد.

 

خزر تنها متعلق به استان‌های شمالی نیست

وی با یادآوری اینکه خزر تنها متعلق به استان‌های شمالی نیست، ادامه داد: 30 میلیون گردشگر از زیبایی‌های خزر لذت می‌برند و بسیاری در استان‌های شمالی ساخت و ساز کرده اند آیا ما مانع شدیم؟ به طور قطع اگر این پروژه اجرایی شود آیندگان مجریان آن را نفرین خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: آبی که قرار است انتقال یابد را می‌خواهند صرف کشت پسته کنند در حالی که مردم و کشاورزان استان مازندران با کمبود آب مواجه هستند و به طور قطع چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است.

رضیان افزود: بهتر است در وهله اول مشکل آب کشاورزان استان مازندران که استعداد زیادی برای کشاورزی در این استان وجود دارد را حل کنیم سپس آب را به استان سمنان انتقال داد؛ ما حرف غیرمنطقی نمی زنیم و خواستار این هستیم که با موضوع منصفانه و منطقی برخورد شود.

عناوین برگزیده