تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۶۵۹۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعرفه 25 درصدی صادرات سنگ‌آهن بازدارنده نیست

می متالز - مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: وضع تعرفه 25 درصدی بر صادرات سنگ‌آهن بازدارنده نیست و همچنان صادرات این ماده اولیه استراتژیک را شاهد هستیم.
تعرفه 25 درصدی صادرات سنگ‌آهن بازدارنده نیست

به گزارش می متالز، منصور یزدی‌زاده اظهار کرد: ذوب‌آهن اصفهان همراه با پیمانکاران، میزبان 17 هزار نفر کارکنان در این مجموعه و معادل همین عدد در کلیه معادن زغال‌سنگ کشور است که حیات آن‌ها وابسته به این شرکت است؛ اگر بخواهیم سایر مشاغل جانبی را نیز به این ارقام اضافه کنیم، معیشت بیش از چندین میلیون نفر از این کارخانه تأمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت ذوب‌آهن افزود: سال گذشته در خردادماه، ذوب‌آهن اصفهان به دلیل بحران آب شرایط بسیار سختی را تجربه کرد اما از ثمره خون شهدا و همچنین کارکنان این مجموعه که خالصانه برای رونق تولید تلاش و دعا می‌کنند از بحران عبور کردیم.

وی بیان کرد: توقف فعالیت بخش کوره بلند به جزء برای تعمیرات امکان پذیر نیست و این به دلیل شیوه تولید منحصر به فرد است. از نظر نیروی انسانی توانمند نیز این کارخانه نقش بسزایی در ساخت و راه‌اندازی سایر صنایع فولادی کشور ایفا کرده است.

یزدی‌زاده تصریح کرد: امروز نداشتن معدن یک درد مزمن برای ذوب‌آهن اصفهان است، این موضوع یکی از مصادیق پدافند غیرعامل در جهت حفظ پایداری به منظور تأمین معیشت کارکنان و سایر زیرمجموعه‌ها است و چند سالی است که مغفول مانده و کمتر به آن توجه شده است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن بیان کرد: وضع تعرفه 25 درصدی بر صادرات سنگ‌آهن باز دارنده نیست و همچنان صادرات این ماده اولیه استراتژیک را شاهد هستیم، بنابراین نیاز است با تلاش همه جانبه برای تأمین پایدار مواد اولیه و استمرار تولید برنامه‌ریزی مؤثر داشته باشیم.

عناوین برگزیده