تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۶۶۴۹۹
سرویس خبر : زمین شناسی

مخاطرات طبیعی استان اصفهان زیر ذره‌بین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

می‌متالز - به دنبال سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس این سازمان به استان اصفهان مخاطرات زمین‌شناختی این استان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.
مخاطرات طبیعی استان اصفهان زیر ذره‌بین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

به گزارش می‌متالز، در این سفر که علیرضا شهیدی را جمعی از معاونان و مدیران وی همراهی می‌کنند، حاضران از مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل و مجتمع فولاد نطنز بازدید کردند و در نشستی با حضور اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل و رمضانعلی فردوسی فرماندار نطنز  شرکت کردند.

در همین زمینه مدیر دفتر بررسی مخاطرات زمین‌شناسی،زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با بیان این‌که در این سفر در نظر داریم مخاطرات طبیعی به خصوص فرونشست، گرد و غبار و وضعیت گسل‌های استان اصفهان را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم، گفت: گسل‌های موجود در مناطق آران و بیدگل، کاشان و مشکات مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر رضا شهبازی خاطرنشان کرد: پهنه‌های دشت‌های متاثر از فرونشست در سطح استان اصفهان را که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در گذشته مطالعات گسترده‌ای در آن انجام داده است را مورد بازبینی مجدد قرار دادیم تا آثار این فرونشست‌ها طی یکسال اخیر را بررسی کنیم و برنامه‌های سازمان به منظور مطالعه بیشتر درباره فرونشست را ادامه دهیم.

وی با اشاره به این‌که استان اصفهان به همراه تهران، کرمان و خراسان‌رضوی با بالاترین میزان فرونشست در کشور مواجه است، افزود: از نظر گستردگی مساحت فرونشست نیز استان اصفهان همراه با استان‌های خوزستان و کرمان در رتبه بالایی قرار دارد.

شایان ذکر است، جلسه شورای اداری اصفهان با محوریت مدیریت بحران در استانداری اصفهان با حضور استاندار و مدیران استانی و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و همراهان وی  امروز عصر برگزار خواهد شد و برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در زمینه مخاطرات طبیعی و اکتشاف معادن برسی و ارائه خواهد شد.

 

عناوین برگزیده