تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۶۶۸۴۳
سرویس خبر : انرژی

سرمایه‌گذار پروژه پتروشیمی قوچان پیگیری برای تغییر کاربری زمین انجام نداده است

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان گفت: متقاضی سرمایه‌گذاری در پروژه پتروشیمی قوچان، پیگیری برای تغییر کاربری زمین و دریافت تسهیلات انجام نمی‌دهد و این پروژه به حالت تعلیق درمی‌آید.
سرمایه‌گذار پروژه پتروشیمی قوچان پیگیری برای تغییر کاربری زمین انجام نداده است

به گزارش می متالز، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان با اشاره به روند درخواست جواز تأسیس پتروشیمی در این شهرستان گفت: یک سرمایه‌گذار در ۱۰ شهریور ۸۶ جواز تأسیس پتروشیمی در قوچان را گرفت و با پیگیری‌های انجام‌ شده نیز توانست تأییدیه کارگروه صنعت و معدن استان را اخذ کند.

علی حبیبی‌کیا با یادآوری اینکه این سرمایه‌گذاری برای ۲ هزار و ۲۰۰ تن گوگرد بنتونیتی و ۳ هزار و ۳۰۰ تن گوگرد گرانوله بود، بیان کرد: در پتروشیمی آب یک آیتم حساس و اثربخش محسوب می‌شود که سرمایه‌گذار علاوه بر تأمین زمین موردنیاز باید آب موردنظر پتروشیمی را نیز از طریق سد تبارک یا حفر چاه در زمین پیگیری می‌کرد.

وی با بیان اینکه در ۲۹ شهریور همان سال برای پرداخت تسهیلات زودبازده به متقاضی سرمایه‌گذاری نامه‌ای زده می‌شود که مدارک موردنیازی را باید برای دریافت تسهیلات تهیه کند که این موضوع توسط وی انجام نمی‌شود، افزود: یک‌بار مجوز تأسیس پتروشیمی تمدید می‌شود اما پس‌ از آن جواز تغییر پیدا می‌کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان تصریح کرد: محصول گرانوله در جواز جدید حذف می‌شود اما باز هم متقاضی سرمایه‌گذاری در این پروژه پیگیری برای ادامه کار و تغییر کاربری زمین از کشاورزی و بقیه کارها را انجام نمی‌دهد و پروژه به حالت تعلیق درمی‌آید.

گفتنی است؛ برخی مدعی شده بودند کلنگ‌زنی این پروژه در دهه ۸۰ تبلیغاتی بوده و هیچ‌گونه جوازی برای آن صادر نشده است که مصاحبه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان این ادعا را کاملاً نقض می‌کند و علت نیمه‌کاره ماندن آن در عدم پیگیری متقاضی سرمایه‌گذاری مشاهده می‌شود.

عناوین برگزیده