تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۴۱۵۱
کد خبر: ۶۶۹۰۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

استخراج ۲ تن طلا از معادن مشگین شهر

می متالز - به گفته استاندار اردبیل شرکت سرزمین جلگه‌های آسمانی با ظرفیت تولید ۱۳ میلیون تن ماده معدنی و ۲ تن طلا در سال مقدمات ایجاد شهرک صنعتی خصوصی را آغاز کرده است.
استخراج ۲ تن طلا از معادن مشگین شهر

به گزارش می متالز، اکبر بهنامجو در جلسه بررسی پهنه‌های معدنی استان که با حضور سرمایه‌گذاران این بخش برگزار شد، تشریح کرد: معدن استان در مسیر توسعه حرکت می‌کند و امید می‌رود با فعال شدن صنایع تبدیلی و فرادستی این بخش میزان اشتغال زایی در آن افزایش یابد.

وی بیان‌ کرد: این شرکت‌ها در شهرستان مشگین‌شهر مطالعات خود را به پایان رسانده و در مرحله برداشت محصولات برای تولید کنسانتره و کاتد مس و طلا هستند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: هفته گذشته شرکت ممرادکو با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان مشگین‌شهر فعالیت خود را آغاز کرده و در فاز اول با ظرفیت تولید سه هزار و ۵۰۰ تن برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

به گفته بهنامجو، هم‌اکنون نیز شرکت سرزمین جلگه‌های آسمانی با ظرفیت تولید ۱۳ میلیون تن ماده معدنی و ۲ تن طلا در سال مقدمات ایجاد شهرک صنعتی خصوصی را آغاز کرده است.

وی‌ بیان کرد: فاز اول فعالیت‌های این شرکت با پیش‌بینی تولید یک میلیون تن فرآورده معدنی ، ۱۰۰ کیلو طلا و ۵۰۰ نفر اشتغال زایی تا یک سال آینده در مشگین‌شهر آغاز می‌شود.

معدن مشگین شهر برای پنج هزار نفر اشتغالزایی می کند

استاندار اردبیل افزود: در یک برنامه سه ساله شرکت سرزمین جلگه‌های آسمانی تولیدات خود را به ۱۳ میلیون تن با اشتغالزایی برای پنج هزار نفر می‌رساند.

وی گفت: میزان سرمایه‌گذاری این شرکت ۷۰۰ میلیون دلار بوده و با آورده شخصی فاز اول فعالیت خود را آغاز می‌کند.

او اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز همکاری مثبتی با این شرکت‌ها داشته و در راستای راه‌اندازی شهرک صنعتی خصوصی ویژه اکتشاف معدن مجوزهای لازم را در کمترین زمان ممکن صادر می‌کنند.

بهنامجو گفت: همزمان با اکتشاف محصولات معدنی تلاش می‌کنیم صنایع فرادستی نیز در استان ایجاد شود.

او افزود: مواد خام اکتشاف شده در داخل استان فرآوری می‌شود و تلاش می‌شود سرمایه‌گذاران واجد شرایط برای راه‌اندازی صنایع فرادستی به استان جذب شوند.

عناوین برگزیده