تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۶۷۲۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بورس فلزات لندن رخ داد؛

افزایش 50 دلاری قیمت مس

می متالز - قیمت مس در LME در روز دو‌شنبه 13 آبان ماه، 50 دلار افزایش قیمت نسبت به روز معاملاتی پیش از آن داشته و بیشترین قیمت در پنج روز گذشته را تجربه کرده است.
افزایش 50 دلاری قیمت مس

به گزارش می متالز، قیمت مس در روز دو‌شنبه 13 آبان ماه در معاملات بورس فلزات لندن، 0.9 درصد رشد نسبت به روز جمعه 10 آبان ماه داشته است و به پنج هزار و 847 دلار رسید؛ قیمت این فلز در روز سه‌شنبه نسبت به هفته گذشته با افت 0.7 درصدی همراه بوده است.

قیمت سه ماهه مس در معاملات روز دوشنبه 13 آبان ماه، با افزایش یک درصدی نسبت به روز معاملاتی پیش از آن، با افزایش 56 دلاری از پنج هزار و 819 دلار در روز جمعه به پنج هزار و 875 دلار رسیده است. قیمت سه ماهه مس در روز دو‌شنبه، 0.6 درصد افت را نسبت به هفته گذشته تجربه کرده و این فلز با افزایش 50 دلاری در روز 13 آبان ماه، بیشترین قیمت پنج روز گذشته را به ثبت رسانده است.

روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر در نمودار 1 قابل مشاهده است. طبق این نمودار، موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در روز دو‌شنبه 13 آبان ماه، با کاهش سه هزار و 550 تنی نسبت به روز معاملاتی پیش از آن همراه بوده و از 255 هزار و 25 تن به سطح 251 هزار و 475 تن رسیده است.

نمودار 2 وضعیت کانتنگو و بکواردیشن بازار مس در LME طی دو هفته اخیر را به تصویر می‌کشد. طبق این نمودار، در روز دو‌شنبه 13 آبان ماه در بورس فلزات لندن قیمت مس در شرایط کانتنگو به سر می‌برد. اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز با افزایش هفت دلار بر تنی نسبت به روز جمعه همراه بود و با این میزان افزایش، به 29 دلار بر تن رسید.

عناوین برگزیده