تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۶۷۲۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خدابخشی مطرح کرد

مالیات‌ها و مولدسازی دارایی‌های دولت، جایگزین نفت در بودجه ۹۹

می متالز - سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید برای مستقل شدن بودجه از درآمدهای نفتی، باید از ظرفیت مالیات‌ها و مولدسازی دارایی‌های دولت استفاده کرد.
مالیات‌ها و مولدسازی دارایی‌های دولت، جایگزین نفت در بودجه ۹۹

به گزارش می متالز، محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه ستاد تنظیم بودجه 99، گفت: دو موضوع در این نشست مورد بررسی قرار گرفت؛ نخست تبصره‌ها و دوم دستگاه‌های سیاست گذار، برنامه‌های مرتبط و دستگاه‌های اجرایی ذیل آنها. مقرر شد؛ تبصره های موجود در لایحه بودجه 99، به گونه ای تنظیم شود که امکان اصلاحات ساختاری را فراهم کرده و مجوز لازم را بدهد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جدول شماره (7) که دربردارنده خلاصه بودجه دستگاه‌های سیاست گذار و برنامه‌های مرتبط به این دستگاه‌ها است، نیز بررسی شد، اظهار کرد: اختلاف نظرهایی درباره اینکه دستگاه‌های مجری ذیل کدام یک از دستگاه‌های سیاست گذار فعالیت کنند، وجود داشت، به همین دلیل و برای رفع این اختلاف نظر مقرر شد؛ هر پیشنهادی که به شکل مطلوب‌تری به اصلاح ساختار بودجه کمک کند، مورد پذیرش قرار گیرد.

وی افزود: مشخص کردن دستگاه سیاست‌گذار مراکز ملی فضای مجازی، صندوق های بازنشستگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و...از جمله مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خدابخشی همچنین تصریح کرد: برای هر برنامه هدف گذاری کمّی لحاظ شد که امکان محاسبه کارآیی و اثربخشی برنامه نیز فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: مستقل شدن بودجه از درآمدهای نفتی درگرو استفاده از ظرفیت یارانه‌های پنهان انرژی، مالیات‌ها و مولدسازی دارایی‌های دولت است.

عناوین برگزیده