تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۶۷۴۹۲
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری؛

شرکت های نوآور بزودی جای شرکت های نفتی را خواهند گرفت

می متالز - «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران که در چین بسر می برد گفت: ما در اقتصاد نوآور بسرعت در حال توسعه هستیم و بزودی شرکت های نوآور بزرگترین شرکت های ایران خواهند شد و جای شرکت های بزرگ نفت، گاز، فولاد و پتروشیمی را خواهند گرفت و به پتانسیل بزرگی برای ارتباط میان کشورها تبدیل خواهند شد.
شرکت های نوآور بزودی جای شرکت های نفتی را خواهند گرفت

به گزارش می متالز، ستاری که امروز دوشنبه در راس هیاتی عالی رتبه به دعوت وزیر علوم چین و به منظور شرکت در نمایشگاه فناوری های پیشرفته شنجن وارد این شهر شد ساعاتی پیش در دیدار شهردار شنجن با اشاره به اینکه دولت آماده هرنوع همکاری برای تقویت ارتباطات اقتصادی و فناورانه با چین است افزود: شاید شما کشور ما را با نفت و گاز بشناسید ولی در دولت کنونی ایران، بحث اقتصاد دانش بنیان سرعت بیشتری یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود پنج میلیون دانشجو در ایران مشغول به تحصیل هستند افزود: 80 درصد کشور تحت پوشش اینترنت همراه است و بیش از نصفی از کاربران اینترنت در خاورمیانه هم ایرانی هستند و زبان فارسی هم به نهمین زبان اینترنت دنیا تبدیل شده است.

ستاری همچنین در مورد توانمندی های ایران در حوزه های مختلف از جمله حوزه پزشکی افزود: 98 درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط متخصصان ایرانی تامین می شود و تحریم ها باعث تقویت حوزه های تکنولوژیکی ما شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد بزرگترین استارت آپ های خاورمیانه در حوزه ای سی تی، نانو و ... متعلق به ایران است و نسل جوان تحولات عظیمی را در حال رقم زدن است به طوری که 12 میلیارد دلار فروش محصولات استارت آپی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه و تقویت روابط علمی ایران و چین افزود: تعداد دانشجویانی ایرانی در چین و چینی در ایران کم است و باید این رقم افزایش یابد.

او گفت روابط دو کشور در حوزه تکنولوژی های نو بسیار مهم است و باید به شدت حمایت شود و وظیفه ما دولت ها ایجاد پل و حمایت های مادی و معنوی از شرکت ها، دانشگاه ها و دانشجویان است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه مدل توسعه شنجن به عنوان الگو مد نظر ایران قرار گرفته است افزود: برای راه اندازی شهر هوشمند در ایران برنامه داریم و در این زمینه با شنجن می توانیم همکاری کنیم و پیشنهاد خواهرخواندگی میان شنجن با شهرهای ایران را مطرح می کنیم.

او به عنوان نماینده دولت ایران اعلام کرد آماده است تا ارتباط نوآورانه اقتصادی را به صورت جدی توسعه دهد و از شهردار شنجن برای سفر به تهران و بازدید از مراکز توسعه علم و فناوری دعوت کرد.

شنجن ظرفیت های بزرگی برای توسعه همکاری های نواورآنه با ایران دارد

شهردار شنجن نیز در این دیدار با تبریک به مردم و دولت ایران به خاطر مقاومت و موفقیت در برابر تحریم های آمریکا گفت: ایران یکی از کشورهای مهم در حوزه یک کمربند - یک جاده است و سفر رییس جمهوری تهران به ایران در سال 2016 میلادی همکاری های دو طرف را افزایش داد.

«چن روگوی» گفت: شنجن ظرفیت های بسیار مهمی برای توسعه خیلی سریع همکاری های نوآورانه با ایران دارد.

او خطاب به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور شما در نمایشگاه فناوری های پیشرفته شنجن، نشان از درک شما از اهمیت توسعه شتابان شنجن در حوزه فناوری دارد.

چن با اشاره به اینکه شنجن سال گذشته 450 میلیارد دلار صادرات داشته است گفت: در این شهر، شرکت های بزرگ و عظیمی از جمله هواوی و تنست کار می کنند که بخشی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند.

او با بیان اینکه افراد شاغل در حوزه تحقیقات در این شهر جزو برترین های دنیا هستند گفت: در عین حال توسعه سبز مد نظر ما است و حفاظت از محیط زیست در دستور کار است که از جمله آن افزایش تعداد خودروهای الکتریکی در این شهر است.

وی افزود: شی جین پینگ رییس جمهوری چین نیز برای آینده و توسعه شنجن اهمیت زیادی قایل است و این منطقه به منطقه ویژه توسعه تبدیل شده است.

شهردار شنجن افزود: قرار است استان گواندونگ که شنجن یکی از شهرهای آن است به هاب جهانی برای همکاری های علمی و فناوری تبدیل شود و شنجن نیز در این میان نقش اساسی ایفا می کند.

نمایشگاه فناوری های پیشرفته شنجن فردا سه شنبه با حضور کشورهای مختلف گشایش می یابد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده