تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۳۵
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۶۷۵۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرک بندر آستارا خبر داد:

صادرات ۱۶۵ میلیون دلاری کالای غیرنفتی از بندر آستارا به خارج از کشور

می متالز - امیدی از صادرات ۱۶۵ میلیون دلاری کالای غیرنفتی از گمرک آستارا به خارج از کشور خبر داد.
صادرات ۱۶۵ میلیون دلاری کالای غیرنفتی از بندر آستارا به خارج از کشور

به گزارش می متالز، از بندر آستارا، «رسول امیدی» امروز ( شنبه، ۱۸ آبان) در جمع خبرنگاران به آمار واردات و صادرات از گمرک زمینی این شهرستان اشاره کرد و گفت: طی هفت ماه گذشته از سال جاری، ۳۲۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

مدیر کل گمرک آستارا افزود: عمده کالاهای صادر شده شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی بوده که به کشورهای آذربایجان، روسیه و گرجستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور همچنین ۹ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۳۷ میلیون و ۹۴۷ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است، تصریح کرد: عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده که به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۸۰ درصد و از حیث ارزش ۲۷۳ درصد افزایش داشته است.

امیدی با اشاره به اینکه همچنین در این مدت ۱۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۷ میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده است، گفت: عمده کالاهای وارد شده شامل مواد شیمایی، چوب، آهن آلات و ماشین آلات و لوازم برقی بود که از کشورهای روسیه، گرجستان و آذربایجان وارد کشور شد.

مدیرکل گمرک بندر آستارا به ترانزیت ۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۴ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا در هفت ماه گذشته از سال جاری اشاره کرد و افزود: عمده کالاهای ترانزیت ورودی لوازم چوب، فرآورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده است که از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۹۶ هزار تن کالا به ارزش ۴۲۶ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا تزانزیت خارجی (خروجی) شده است، اظهارکرد: عمده کالای های ترانزیت خارجی (خروجی) شامل لوازم برقی، خودروهای سواری، مبلمان، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی بوده که از قاره های مختلف به کشور آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرک بندر آستارا با اشاره به اینکه در هفت ماه گذشته از سال جاری یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۲۰ نفر مسافر از طریق مرز تردد کرده اند، تصریح کرد: این میزان تردد در مرز زمینی آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین خروجی ۶۲ درصد و مسافرین ورودی ۴۹ درصد افزایش داشته است.

امیدی با بیان اینکه درآمد عمومی گمرک آستارا در هفت ماه سال جاری یک بیلیون و ۶۶۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون و ۴۷۴ هزار ریال بوده است، گفت: این میزان درآمد در مقایسه بامدت مشابه سال قبل ۲۳۷ درصد افزایش داشته است.

منبع: شبستان
عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار