تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۲
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۶۷۸۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

جای نگرانی برای ریزش "سهم‌های ارزنده‌" نیست

می متالز - در بررسی روند بازار می‌توان به سهم‌های ارزنده‌ای اشاره داشت که بی دلیل پایین آمده و از رشد عقب مانده‌اند، البته این سهم‌ها برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب بوده و بازدهی خوبی نصیب سهامداران خواهند شد.
جای نگرانی برای ریزش "سهم‌های ارزنده‌" نیست

به گزارش می متالز، حامد فلاح، مدیرعامل کارگزاری سینا در ارزیابی روند معاملات بازار گفت: "بورس" روندی "زمانی" را در پیش دارد اما؛ سهم‌هایی که بی‌دلیل پایین آمده یا در دوران رشد بازار، رشد نداشته‌اند، برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند.

وی ادامه داد: سهم‌های بزرگ زیادی هستند که ارزندگی داشته و بازدهی خوبی نصیب سهامداران خواهند کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذار با تحلیل وارد گود بورس شده و معامله کند، به سودسازی نزدیک خواهد شد، افزود: سرمایه‌گذار باید آگاهانه و منطقی وارد جریان سرمایه‌گذاری بازار سرمایه شود بنابراین اگر برخی سهم‌ها که دچار افزایش قیمت داشتند، حال با اصلاح مواجه شدند و به نظر می‌رسد که نه ریزش زیادی در بازار خواهیم داشت و نه سودی هیجانی، بنابراین سرمایه‌گذار نباید رفتار هیجانی و خروجی غیرپیش‌بینی شده را از بازار به ضرر خود رقم بزند.

مدیرعامل کارگزاری سینا در ادامه عنوان کرد: سهم‌های ارزنده‌ای که تاکنون با رشد همراه نشده اما میزان میزان ارزندگی بالایی داشته و با ریزش زیادی نیز همراه شدند اصلا برای سهامداران جای نگرانی ندارد زیرا این سهم‌ها در حال رسیدن به روندی معقول برای صعود هستند و تا زمان برگزاری مجمع، بازدهی خوبی را نصیب سهامداران خواهند کرد. 

فلاح در خصوص تاثیر افزایش نرخ دلار بر بازار سرمایه اظهار داشت: احتمالی مبنی بر ایجاد تورم ناشی از سوی دلار در بازار چندان وجود نداشته و تحرک دلار بیشتر به‌ دلایل فصلی آن مربوط است.

وی ادامه داد: اثر دلار بر "بورس" مشهود نیست و قیمت آن بر ۱۲ هزار تومان تثبیت شده اما؛ هر گونه افزایش نرخ دلار، تورم زا بوده و می‌تواند بسیار خطرناک باشد. 

مدیرعامل کارگزاری سینا در پایان عنوان کرد: دلار متغیری است که اگر بعد از رشد، با تثبیت همراه شود برای کل اقتصاد امری بهتر خواهد بود.

عناوین برگزیده