تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۶۷۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد درآمد حق بیمه «بپاس» در ۶ماهه امسال

می متالز - شرکت بیمه پاسارگاد در صورت های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ از رشد ۳۲ درصدی درآمد حق بیمه خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
رشد درآمد حق بیمه «بپاس» در ۶ماهه امسال

به گزارش می متالز، شرکت بیمه پاسارگاد در اطلاعات و صورت های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸، سود هر سهم را ۲۲۹ریال اعلام کرد.

این شرکت در صورت های مالی منتشر شده به رشد ۳۲درصدی درآمد حق بیمه های خود اشاره دارد که به مبلغ ۶هزار و ۱۸میلیارد ریال رسیده است. همچنین سود عملیاتی این شرکت با رشد ۶۲درصدی به ۵۸۸میلیارد ریال، سود خالص با افت ۳۴درصدی به یک هزار و ۱۷۰میلیارد ریال و سود انباشته در پایان دوره با افت ۳۵درصدی به یک هزار و ۳۸۵میلیارد ریال رسید.

در گزارش منتشر شده «بپاس»، کل ذخیره خسارت معوق و ریسک های منقضی نشده ۵هزار و ۳۰۳میلیارد ریال اعلام شد و سایر ذخیره فنی شرکت یک هزار و ۵۳۵میلیارد ریال اعلام شده است.

در اهداف این شرکت به دستیابی به تولید حداقل ۳۲هزار و ۹۵۳میلیارد ریال در انواع رشته های بیمه های زندگی و غیر زندگی اشاره شده که این امر با تاکید بر طراحی وعرضه محصولات جدید بیمه ای و ورود به بازارهای نوین و بهبود روش های عرضه و فروش محصولات از اهداف شرکت برای سال ۱۳۹۸ است. همچنین شرکت به دنبال حفظ و بهبود ترکیب پرتفوی حق بیمه خود به ویژه در بخش توسعه بیمه های زندگی است.

«بپاس» درباره روند خسارت‌ها و ذخایر فنی اعلام کرد که برای پیش بینی خسارت پرداختی در سال ۱۳۹۸ به روند نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه در سال های گذشته توجه شده است و ذخایر فنی نیز بر اساس مقادیر پیش بینی شده برای حق بیمه و خسارت و بر اساس آیین نامه های مصوب شورای عالی بیمه برآورد شده است.

این شرکت با استفاده از منابع مربوط به ذخایر فنی، ارزش ویژه و سایر منابع مالی خود و با رعایت مفاد آئیـن نامه سرمایه گذاری مصوب شورای عالی بیمه، اقدام به برآورد سرمایه گذاری های خود در برنامه سال آتی کرده است و در پیش بینی های خود به این موارد توجه ویژه ای داشته است که شامل حفظ منافع بیمه گذاران، پرهیز از سوداگری در سرمایه گذاری ها، استفاده مطلوب از ظرفیت های سرمایه گذاری، کسب سود متعارف با حداقل ریسک ممکن، حفظ منافع سهامداران است.

برآورد این شرکت برای هزینه های اداری وعمومی سال ۱۳۹۸ مبلغ ۲هزار و ۲۸۵میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال است که این رقم ۵۴درصد بیشتر از عملکرد واقعی سال ۱۳۹۷ است و نسبت آن به پیش بینی حق بیمه سال۱۳۹۸، هفت درصد است.

لازم به ذکر است؛ با توجه به اینکه رقم عمده درآمدها و هزینه های غیر بیمه ای مربوط به درآمد تسعیر ارز است و درآمد تسعیر ارز نیز به دلیل تغییرات نرخ ارز قابل پیش بینی نیست بنابراین این رقم در پیش بینی سال ۱۳۹۸ مشابه برآورد سال های گذشته، صفر در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد تقسیم سود ۱۵۰ ریالی به مجمع، از پیشنهادات هیات مدیره در خصوص تقسیم سود سال ۱۳۹۸ است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده