تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۹
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۶۷۸۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد چشمگیر حجم و ارزش فروش در گزارش ۶ماهه «پتایر»

می متالز - شرکت تولیدی ایران تایر در صورت های مالی ۶ماهه، فروش خود را نسبت به دوره ۳ماهه با رشد چشمگیر حجم و ارزش منتشر کرد و از تحقق ۴۷درصدی اهداف پیش بینی شده خود خبر داد.
رشد چشمگیر حجم و ارزش فروش در گزارش ۶ماهه «پتایر»

به گزارش می متالز، شرکت تولیدی ایران تایر در اطلاعات و صورت های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸، فروش خود را نسبت به دوره ۳ماهه با رشد چشمگیر حجم و ارزش منتشر کرد. این شرکت در دوره ۳ماهه ۳هزار و ۷۴۰تن انواع تایر به مبلغ ۷۰۹میلیارد و ۵۳۵میلیون ریال فروخته است اما در دوره ۶ماهه حجم فروش آن از ابتدای دوره مالی به ۱۱هزار و ۳۱۰تن تایر و به مبلغ ۲هزار و ۵۰۹میلیارد و ۶۰۶میلیون ریال رسیده است.

این شرکت برای دوره مالی ۶ماهه سود یک هزار و ۲۹۲ریالی محقق ساخته است. در این گزارش سود خالص را ۳۷۰میلیارد ریال، سود عملیاتی را ۴۲۱میلیارد ریال و سود انباشته را ۳۶۶میلیارد ریال منتشر کرد.

«پتایر» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که شرکت در ۶ماهه اول سال جاری توانسته ۴۷درصد از اهداف پیش بینی شده تولید و فروش خود را محقق کند، شایان ذکر است؛ پیش بینی سالیانه شرکت ۲۴هزار تن است.

این شرکت در خصوص منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرده که در صورتی که در ۶ماهه دوم تسهیلات خرید دین اخذ شود، مانده تسهیلات افزایش خواهد یافت در غیر این صورت با توجه به پرداخت ماهانه اقساط بانک ملی و تسهیلات خرید دین قبلی، مانده تسهیلات کاهش خواهد یافت.

گفتنی است؛ شرکت حد اعتباری تسهیلات خرید دین به مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال نزد سیستم بانکی ایجاد کرده که در مواقع مورد نیاز جهت تامین مواد اولیه از آن استفاده خواهد کرد.

شرکت تولیدی ایران تایر در حال پیگیری مستمر پروژه مهدی شهر سمنان است. همچنین افزایش ذخیره موجودی مواد اولیه، کاهش درصد ضایعات و خرید دانش فنی جهت محصولات جدید را در دستور کار خود دارد.

عناوین برگزیده