تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۶۷۹۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعلام زمان ثبت اعتراض به یارانه / کد دستوری کی فعال می‌شود؟

می متالز - بنا به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل کد دستوری اعتراض به عدم دریافت یارانه انرژی برای کسانی است که از اپراتور همراه اول استفاده می‌کنند و این مشکل تا ظهر امروز برطرف می‌شود.
اعلام زمان ثبت اعتراض به یارانه / کد دستوری کی فعال می‌شود؟

به گزارش می متالز، بنا بر اطلاعیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد کسانی که یارانه انرژی دریافت نکرده‌اند درخواست خود را از ساعت هشت امروز سوم آذر ماه با ارسال شماره ملی(سرپرست خانوار) به کد دستوری #۶۳۶۹* اعلام و ثبت کنند.

اما آنطور که بسیاری از مخاطبان اعلام کردند این کد دستوری با اختلال مواجه شده است و نتوانسته‌اند درخواست خود را ثبت کنند.

حامد شمس، مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص این مشکل برای کد دستوری گفت: مشکل کد دستوری برای کسانی است که از اپراتور همراه اول استفاده می‌کنند و این مشکل برای دیگر اپراتورها مثل ایرانسل و رایتل وجود ندارد.

وی در این خصوص افزود: مشکل از سامانه یا کد دستوری نیست به نحوی که در دو ساعت اول شروع ثبت نام یعنی از ساعت هشت تا ۱۰ امروز درخواست بیش از ۶۰ هزار نفر به دست ما رسیده است.

وی در خصوص زمان حل این مشکل برای کاربران همراه اول گفت: ممکن است تا ۳۰ دقیقه دیگر این اختلال رفع شود، اما در نهایت تا ظهر امروز این اختلال رفع خواهد شد.

شب گذشته آخرین مرحله از یارانه سوخت به حساب سرپرست خانوار واریز شد و با پایان این مرحله طبق اعلام سخنگوی دولت این وجوه به ۶۰ میلیون نفر معادل ۱۸ میلیون خانوار پرداخت شده است.

باتوجه به جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری کشور، در این طرح به بیش از ۲۰ میلیون نفر یارانه سوخت داده نشده است.

در این خصوص محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه شب گذشته در خصوص این افراد گفت: با توجه به ساز و کار تعریف شده از سوی متولی این امر یعنی وزارت کار می‌توانند به صورت سامانه‌ای و غیر حضوری درخواست خود را اعلام کنند پس از بررسی‌ها و کمتر از یک ماه نتیجه به سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود و واجدین شرایط مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز  اطلاعیه‌ای صادر کرده است که براساس آن سرپرستان خانواری که مشمول سبد حمایتی دولت نشده‌ و خود را واجد شرایط دریافت این مبلغ می‌دانند، از ساعت هشت صبح یکشنبه سوم آذرماه می‌توانند درخواست خود را با ارسال شماره ملی(سرپرست خانوار) به کد دستوری #۶۳۶۹* اعلام و ثبت کنند.

عناوین برگزیده