تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۳
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۶۸۶۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گرانی ۲٫۵ درصدی دلار در یک روز / ارزانی طلا و رشد شاخص بورس / وعده تثبیت قیمت گازوئیل

می متالز - امروز قیمت دلار در صرافی ملی با افزایشی حدود ۲٫۵ درصد به ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. همزمان با این اتفاق قیمت دلار در بازار هم گران شد اما قیمت طلا در بازار کاهش یافت.شاخص بورس هم امروز یک روند صعودی را پشت سر گذاشت.
گرانی ۲٫۵ درصدی دلار در یک روز / ارزانی طلا و رشد شاخص بورس / وعده تثبیت قیمت گازوئیل

به گزارش می متالز، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۵ با ۲٫۴ درصد افزایش نسبت به دیروز ۱۲ هزار و ۳۴۷ تومان اعلام شده است.

قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی هم در امروز ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شد. این درحالیست که دیروز دلار صرافی ملی ۱۲ هزار و ۵۰ تومان بود.

با این حال امروز بازار طلا وضعیتی متفاوت داشت.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه پنجم آذر ماه تا ساعت ۱۵ با سه هزار و ۷۰۰ تومان کاهش به ۴۲۵ هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز سه‌شنبه پنجم آذر ماه تا ساعت ۱۵ با ۸۱ هزار تومان کاهش به چهار میلیون و ۲۲۵ هزار تومان رسید.

اما امروز بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

بازار سهام در واپسین روزهای هفته اول آذر ماه، مجدد با رشد همراه شد؛ شاخص کل بورس در روز سه‌شنبه با رشدی ۰٫۳۸ درصدی، ۱۱۶۶ واحد افزایش یافت و در کانال ۳۰۹ هزار واحدی قرار گرفت.

از مهمترین مسائل امروز هم اظهار نظر رئیس اتاق بازرگانی ایران بود که خبر داد شرکت‌های ایرانی ۳۰ هزار واحد مسکونی در سوریه می‌سازند.

همچنین امروز پویا ناظران، اقتصاددان در تحلیلی درباره اصلاح قیمت بنزین نوشت: یکی از اشتباهات دولت در افزایش قیمت بنزین این است که وقتی قیمت ثابتی برای بنزین تعیین می‌شود، رشد سریع نقدینگی و تورم بالا در طول زمان باعث می‌شود بنزین نسبت به دیگر کالاها ارزان و مجددا یارانه‌ای شود. به جای تعیین یک قیمت ثابت برای بنزین، مناسب‌تر است که یک ساز و کار کشف قیمت طراحی شود.

در همین حال امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال آینده درباره نرخ گازوئیل با حساسیت بیشتری تصمیم‌گیری خواهد شد،گفت: همان‌طور که رئیس‌جمهوری گفتند دولت، دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی هیچ افزایش قیمتی درباره گازوئیل و هر کالای دیگری نخواهند داشت.

 

عناوین برگزیده