تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۷:۲۵
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۶۸۷۰۹

صدور قبض جریمه کاغذی حذف می‌شود

می متالز - جانشین فرمانده ناجا از تجهیز پلیس راهور به پهپاد ترافیکی، توسعه دوربین‌های سیال و حذف قبض جریمه کاغذی رانندگی به عنوان برنامه های مهم پلیس راهنمایی و رانندگی در آینده نزدیک خبر داد.
صدور قبض جریمه کاغذی حذف می‌شود

به گزارش می متالز، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه مراسم افتتاح گشت‌های کنترلی پلیس راهور با بیان این که اساس کار ما در پلیس و به ویژه در پلیس راهور هوشمندسازی است، ادامه داد: هوشمندسازی اجزای متعددی دارد، از جمله مجهز کردن همه نیرو‌های گشت به دست‌افزار‌های هوشمند در هر نقطه‌ای از کشور است که به بانک‌های اطلاعاتی مرکزی هم متصل است. همچنین تبلت‌های متصل به شبکه در اختیار اخطارنویس‌ها قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: در آینده نزدیک نیازی به صدور قبض جریمه نخواهد بود و ما هر خودرویی را که متوقف کنیم با اطلاعاتی که از طریق شبکه در دست‌افزار‌های هوشمند در اختیار مأمور قرار می‌دهیم، همه تخلف‌ها یا حکم‌های صادره درباره خودرویی که متوقف شده است، شناسایی و اعمال قانون می کنیم. سلیمانی گفت: در گذشته به دلیل نبود اتصال و یکپارچه‌ سازی شبکه‌ها شاهد بودیم که خودرویی سرقتی در نقطه دیگری از کشور توسط پلیس راهور اعمال قانون می‌شد و این اطلاعات در اختیار آن پلیس نیست که تشخیص دهد خودرو سرقتی است و آن را متوقف کند. ما همه اطلاعات مربوط به خودرو را در دست‌افزار هوشمند و در اختیار مأمور قرار می‌دهیم، امیدواریم با اتفاق‌هایی که افتاده است، تا قبل از دهه فجربتوانیم همه نیرو‌های گشت پلیس چه در داخل شهر‌ها و چه در پلیس راه به این دست‌ افزار‌ها و تبلت‌های هوشمند مجهز کنیم تا هم نظام صدور قبض‌های جریمه کاغذی را حذف کنیم و هم به مأموران در صحنه این امکان و ظرفیت را بدهیم که اطلاعات جامعی از خودرویی که متوقف کرده اند، داشته باشند و بتوانند به عنوان یک پلیس به همه وظایف مربوط به پلیس عمل کنند.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه گفت: ما توافق‌هایی با وزارت راه و شهرسازی برای توسعه دوربین‌های ثابت در جاده‌ها، توافق‌هایی با شهرداری‌ها درباره توسعه دوربین‌های داخل شهر‌ها داریم و پیگیر تأمین و توسعه دوربین‌های سیار و در اختیار پلیس در جاده‌های فرعی هستیم. همچنین نصب GPS روی همه خودرو‌های عمومی اعم از باربری و مسافربر برای این که در رصد پلیس باشند و پلیس با آن‌ها در ارتباط باشد، مهم است.

سلیمانی بر تجهیز پلیس راهور به پهپاد ترافیکی و توسعه دوربین های سیال تأکید کرد و ادامه داد: اقدام‌های دیگری در دستور کار داریم تا بتوانیم به طور برخط با رانندگان در جاده‌ها در ارتباط باشیم و هشدار‌های لازم را در طول مسیر به آن‌ها بدهیم و آنها را از وضع جاده و آب و هوا آگاه کنیم.

عناوین برگزیده