تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۴
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۶۸۸۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صعود پیوسته شاخص

می متالز - شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۱۵۸۶ واحدی عدد ۳۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۹۲ هزار و ۸۸۱ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۲۳ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۴۳ هزار واحد را نمایش داد. امروز آیفکس نیز از ۴۰۶۱ واحد عبور کرد.
صعود پیوسته شاخص

به گزارش می متالز، امروز با دست به دست شدن ۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۳۹۲ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۵۶۰میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "رمپنا، "فملی" و "بملت" به ترتیب با ۳۲۴، ۲۳۰ و ۱۹۵ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "رانفور"، "وامید" و "پارس" به ترتیب با ۱۰۸، ۹۷ و ۷۰ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "وتجارت"، "وبملت و "فاراک"  پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، مواد دارویی برترین گروه صنعت بود و خودرو و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سنا، نزدیک شدن واشنگتن و پکن به توافق تجاری، افزایش قیمت‌های جهانی، افزایش تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری های بورسی، گزارش های ماهانه و تغییرات نرخ ارز مهمترین دلایل رشد شاخص بورس تهران در چند روز گذشته بود و به گفته کارشناسان بازار، روند صعودی شاخص تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

عناوین برگزیده