تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۶۸۹۲۵

عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز آغاز شد

می متالز - معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: براساس برنامه ساماندهی کریدورهای شرقی- غربی و تکمیل هرچه سریع‌تر خط‌آهن میانه - تبریز از روز گذشته عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز آغاز شد.
عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز آغاز شد

به گزارش می متالز، عباس خطیبی با تاکید بر تکمیل عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - بستان‌آباد گفت:‌ به زودی بهره‌برداری از این مسیر ریلی را مشاهده خواهیم کرد.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها ضمن اعلام این خبر از آغاز عملیات ریل‌گذاری حد فاصل بستان‌آباد تا تبریز خبر داد و افزود: این مسیر ریلی در ساماندهی و افزایش سرعت ترانزیت داخلی و بین‌المللی کالا و مسافرنقش موثری ایفا خواهد کرد و از روز گذشته عملیات بالاست‌ریزی، تراورس چینی و ریل‌گذاری در این بخش آغاز شد.

خطیبی  ضمن تشریح اهمیت این خط ریلی در ترانزیت بین‌المللی افزود: اکنون از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور می‌کند و راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا می‌کند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها احداث راه‌آهن میانه - تبریز را موجب ساماندهی و تسهیل تزانزیت کالا و مسافر دانست و اضافه کرد: بهره‌برداری از این مسیر ریلی موجب تحول در جابه‌جایی بار و مسافر در کریدورهای شرقی- غربی عبوری از ایران خواهد شد.

خطیبی تکمیل این بخش از راه‌آهن میانه- تبریز را منوط به تامین به موقع اعتبارات دانست و گفت: طبق‌ برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال ۱۳۹۹ ریل گذاری بستان‌آباد- تبریز(ایستگاه خاوران) به طول ۴۴ کیلومتر به اتمام خواهد رسید.

عناوین برگزیده