تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۲۰
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۶۹۱۴۷
سرویس خبر : انرژی

نوبخت: حقوق همه شاغلان و بازنشستگان سال آینده ۱۵ درصد افزایش می‌یابد

می متالز - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از ۱۷میلیون و ۷۰۰هزار خانوار از یارانه معیشتی برخوردار شدند.
نوبخت: حقوق همه شاغلان و بازنشستگان سال آینده ۱۵ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش می متالز، محمد باقر نوبخت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با تأکید بر این که یارانه معیشت به هر فرد و خانواری که بر اساس شاخص تعاون و رفاه، شایسته دریافت است تعلق می گیرد ، افزود: همچنین از همه شاغلان ، بازنشستگان و مستمری بگیران کمیته امداد حمایت ویژه خواهد شد.

وی با بیان این که سهمیه بندی بنزین را طبق قانون، برنامه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید انجام می‌دادیم ، تأکید کرد: در این بخش به دنبال محدود کردن مصرف هستیم تا منابع حاصل از آن هم به مردم بازگردانده شود.

معاون رئیس جمهوری تأکید کرد: برخی شاید بگویند چرا با سهمیه ‎بندی ناگهانی بنزین نا بسامانی در جامعه بوجود آوردید، در صورتی که در سال ۹۳هم بنزین از ۴۰۰به ۷۰۰و از ۷۰۰به ۱۰۰۰افزایش یافته بود و هیچکدام از این افزایش‌ ها هم از ماه قبل از آن مشخص نبود.

به گفته نوبخت، ۹۵ تنها سالی بود که سهمیه ‎بندی انجام نشد و سال ۹۶ مجلس موافقت نکرد و در سال ۹۷ اصلا اجرای سهمیه‎ بندی مناسب نبود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهارداشت: با تداوم سیر صعودی مصرف بنزین پیش ‎بینی می شد که امسال مصرف بنزین بالای ۱۰۶میلیون لیتر در روز برسد و با این روند سال بعد باید بنزین را وارد می کردیم.

آمریکا یک لیتر بنزین هم به ما نمی ‎دهد؛ آیا اگر همه ناوگان حمل و نقل کشور فلج شود بعد نمی‎ گویند که چرا نتوانستید تحریم احتمالی بنزین را مدیریت کنید. لذا سران نظام به این نتیجه رسیدند که باید این کار انجام شود.

معاون رئیس جمهوری در ادامه به افزایش ۱۵ درصدی دریافتی همه شاغلان و بازنشستگان در سال آینده اشاره کرد و افزود: البته یک رقمی هم با عنوان هم ترازی به بازنشستگان و شاغلان پرداخت می  شود.‌نوبخت اظهار داشت: از محل مولد سازی دارایی ‎های بزرگی که دراختیار دولت است تلاش می کنیم تبعیض نسبت پرداختی به قراردادی‎ها و استخدامی ‎ها را همسان سازی کنیم.

وی ادامه داد: امسال حداقل ۶۶هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی داریم و درکنار این موارد هیچ‌ گاه افراد زیر پوشش را فراموش نخواهیم کرد و در کنار طرح هایی که برای کشور از جمله برای توسعه راه و بزرگراه ها داریم، از اشتغال و مسکن محرومان غافل نخواهیم شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دشمنان حتی اجازه نمی دهند یک بشکه نفت برای خرید دارو صادر کنیم و ما را تحریم کامل نفتی کردند ،با این وجود ایران یک کارگاه است و همه انتظار منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها دارند ولی همه این مسائل در زمانی اتفاق افتاده که بی رحمانه  ترین تحریم تاریخ معاصر رخ داده است.

نوبخت همچنین اظهار داشت: ۱۵ آذرماه بودجه سال آینده تقدیم مجلس خواهد شد و چنانچه نمایندگان به دلیل ماموریت کاری در حوزه های خود باشند لایحه بودجه را همان روز با همه مستندات به مجلس می‌فرستیم. البته قبل از اینکه لایحه در مجلس مطرح شود توضیح می‌دهیم که در لایحه بودجه به رغم فشار به منابع مالی کشور، رنج و فشار تحمیلی به مردم را به شکل ‎های مختلفی جبران می کنیم. برای نمونه در سال آینده هر چه نفت بفروشیم با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی کالای اساسی تامین و تقدیم مردم خواهد شد.

وی در ادامه گفت: نمی‌گذاریم پروژه راه ‎آهن بوشهر تا تامین مالی فاینانس متوقف شود و حتما کمک خواهیم کرد تا پروژه با سرعت مطلوب ادامه پیدا کند.

نوبخت با اشاره به حوادث ناشی از گرانی بنزین در کشور، این رویداد را با اعتراضات پاریس مقایسه کرد و ادامه داد: بیش از یکسال است مردم روز های شنبه در پاریس دست به اعتراض می زنند حالا یک اتفاقی هم در کشور ما بیفتد. همه جا مردم می‌توانند اعتراض کنند.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت : دشمنان از تحریم‎ها راهی به پیش نبردند و امیدشان به این قبیل مسائل است که انسجام و همدلی مردم آن را خنثی می‎  کند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده