تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۶۹۳۶۴
معاون خانه صنعت معدن تجارت کرمانشاه:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه موجب خروج از رکود و بیکاری می‌شود

می متالز - معاون صنعت معدن تجارت کرمانشاه در نشست راهبری پژوهش منطقه ۵ کرمانشاه را از توانمندی های بسیاری برای رشد و توسعه و خروج از رکود و بیکاری با تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه دانست.
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه موجب خروج از رکود و بیکاری می‌شود

به گزارش می متالز، نشست راهبری پژوهشی منطقه ۵ به میزبانی واحد کرمانشاه بعدازظهر امروز شاهد حضور تعدادی از صنعت گران برجسته استان و صاحبان صنایع همچنین معاون صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه و سخنرانی آنان در جمع مسوولان ستادی پژوهش و روسای واحدها و مراکز استان‌های ایلام، لرستان، کردستان و کرمانشاه بود.

معاون صنعت معدن تجارت کرمانشاه ضمن ارائه گزارشی کرمانشاه را استانی با ۵/۱ درصد خاک کشور و رتبه ۱۸ در این زمینه جمعیت یک‌میلیون و ۹۵۲ هزار نفری و معادل ۵/۲ درصد جمعیت کشور با بهره‌وری از ۱۰۲۵ پروانه بهره‌برداری صنعتی که ۷۳۱ مورد آن فعال است و سرمایه‌گذاری ۴۴۳۵ میلیارد تومانی و اشتغال اسمی ۳۲۰۶۲ نفر معادل ۴/۱ درصد و رتبه کشور ۲۲ برشمرد.

وی عمده محصولات صنعتی تولیدی استان کرمانشاه را محصولات پتروشیمی، خودرو، شمش و مقاطع فولادی، کابل، رب گوجه، کاشی و سرامیک، روغن نباتی، قند و چینی بهداشتی عنوان کرد. وی طرح‌های سرمایه‌گذاری استان را ۱۵۰۰ طرح برشمرد که ۲۱۷ طرح آن بیش از ۲۰ درصد پیشرفت دارد و اگر به بهره‌برداری برسند ۳ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان سودآوری خواهند داشت از مهم‌ترین این طرح‌ها که به‌زودی افتتاح می‌شوند تولید بیواتانول، پروژه ایمپلنت و کاغذسازی اسفنجی است.

صالحی در ادامه به مرز مشترک ایران و عراق اشاره کرد و گفت: ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داریم و عمده صادرات غرب کشور از استان کرمانشاه و مرز رسمی خروجی آن صورت می‌گیرد و کرمانشاه یک بازارچه مرزی و دو پایانه صادراتی یعنی پرویز خان و خسروی را داراست ضمناً فرودگاه بین‌المللی با ۱۲۰ پرواز هفتگی و اتصال به شبکه ریلی کشور و ۵ نیروگاه برق با ۲۴۰۰ مگاوات ظرفیت شرایط مناسبی را برای توسعه استان ایجاد کرده با این اوصاف کرمانشاه از نظر بیکاری رتبه سوم کشور را داراست که به دنبال حل این موضوع هستیم.

وی مهم‌ترین دلایل مشکلات اقتصادی کرمانشاه را در وهله اول فقدان نیروی کار ماهر و عمل‌گرا دانست و ادامه داد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما فقط مدرک دارند و عملیاتی نیستند و باید برای فعالیت‌های عملی آموزش ببینند. دوم اینکه دیدگاه بسیاری از واحدهای صنعتی ما سنتی است و دیدگاه علمی پژوهشی و پروانه آر - اند – دی کم است و در نهایت باید به کمبود سرمایه‌گذاران هم اشاره کرد.

معاون صنعت معدن تجارت کرمانشاه توضیح داد که پروانه آر - اند – دی یعنی آشنایی واحدهای صنعتی با تحقیقات و ارتباط پویا با بخش علمی و دانشگاهی و من در این فرصت دعوت می‌کنم واحدهای دانشگاهی ما جلسات و ارتباطات در این زمینه با صاحبان صنایع داشته باشند.

وی به این نکته اشاره کرد که: مقام معظم رهبری دغدغه خاصی در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت دارند‌ جدی گرفتن ارتباط صنعت و دانشگاه و حمایت از بخش خصوصی از پایان‌نامه‌های دانشگاهی و در نهایت شکار پایان‌نامه‌های قوی و ارزشمند را در دستور کار مسوولان قرار داده‌اند.

عناوین برگزیده